Skip to main content
فهرست مقالات

نگاهی به دوره مطالعاتی خرده فروشی محصولات کشاورزی در مناطق شهری کشورهای آسیا و اقیانوسیه

گزارشگر:

خلاصه ماشینی:

"5-بازدید از(بازار تعاونیهای‌ کشاورزی)بازار تعاونی کشاورزی‌ o Genki-No Sato نظیر این بازار تقریبا در سراسر ژاپن با سرمایه‌گذاری مستقیم وزارت کشاورزی‌ دولت ژاپن با هدف حذف واسطه‌ها، عمدتا در حاشیه شهرها ساخته شده و در اختیار تعاونیهای کشاورزی قرار می‌گیرد، تعاونی کشاورزی‌ Genki-No Sato در دسامبر سال 1002 میلادی افتتاح و حدود 586 کشاورز عضو این تعاونی بوده‌ و محصولات خود را به‌طور مستقیم به‌ تعاونی تحویل و 41 درصد به عنوان‌ کارمزد و یک درصد نیز به عنوان هزینهء توسعه از قیمت فروش کسر و بقیه به‌ کشاورزان پرداخت می‌شود. مشکلات توزیع محصولات کشاورزی‌ پاکستان نیز شامل موارد ذیل می‌گردد: نبود سردخانه و ذخیره‌سازی،تبلیغات‌ و بسته‌بندی کالا،حمل و نقل،پایین بودن‌ کیفیت و عدم رعایت بهداشت مواد غذایی و عدم وجود جاده‌های‌ روستایی مناسب کره-خرده‌فروشی محصولات کشاورزی‌ در مناطق شهری دولت برنامه‌های ضربتی و خاصی در جهت بهبود شبکه توزیع خرده‌فروشی از تولید تا مصرف‌کننده نهایی به خصوص‌ محصولات کشاورزی را پیگیری و توسعه‌ و تشکیل سازمانها و انجمنهای خاص‌ کشاورزان را به منظور تقویت قدرت‌ چانه‌زنی و رقابت کشاورزان در بازار به‌ عنوان یکی از مؤثرترین شیوه‌ها مورد توجه قرار داده است. خلاصه شبکه خرده‌فروشی محصولات‌ کشاورزی و سایر محصولات در کشورهای‌ در حال توسعه آسیایی و اقیانوسیه دارای‌ ویژگیهای خاص و ساختارهای متنوع‌ می‌باشد که اغلب شامل بازرگانان بزرگ و کوچک،تعاونهیا و فروشگاههای دولتی‌ است،امروزه به دلیل تخصص‌گرایی‌ روزافزون و گرایش عموم مرم به شهرها بخشهای تولید(کشاورزی و غیر کشاورزی)از بخش‌های مصرف از حیث زمان و شکل جدا می‌شوند در نتیجه عملکرد و وظایف بازاریابی تولید را در صورت عدم توجه به این مهم با مشکل و پرهزینه می‌سازند،کشورهایی‌ که از بهبود سیستم توزیع و تولیدکنندگانی‌ که از شناخت و تنوع شبکه‌های توزیع‌ غفلت و کوتاهی نمابند به اصطلاح‌ معروف کلاهشان پس معرکه است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.