Skip to main content
فهرست مقالات

پیدایش و نقش تعاونیهای مصرف در ایران و جهان

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : تعاونیهای ،تعاونیهای مصرف ،سرمایه ،تعاونیهای مصر ،نقش تعاونیهای مصرف در ایران ،سرمایه تعاونیهای مصرف محلی حدود ،اقتصادی ،قیمت خرده‌فروشی شرکتهای تعاونی مصرف ،وزارت تعاون ،توزیع ،اعضاء ،سرمایه تعاونیهای مصرف ،وضعیت شرکتهای تعاونی ثبت‌شده تأمین ،شرکتهای تعاونی مصرف ،فعالیتهای اقتصادی تعاونی تأمین ،شرکتهای تعاونی ،اشتراک ،سرمایه تعاونیهای کارمندی بیش ،تعاونی مصرف کارمندی و کارگری ،قیمت ،بازار ،سرمایه تعاونیهای کارگری بیش ،تشکیل تعاونیهای مصرف و توزیع ،شرکت‌های تعاونی از بازار کالا ،تعاونیهای مصرف در شرایط بازار ،شرکتهای تعاونی مصرف با توجه ،میلیارد ریال ،اجتماعی ،پایان نه‌ماهه سال ،تعاونیهای مصرف در شبکه توزیع

خلاصه ماشینی:

"بدین‌ ترتیب پس از تغییر شرایط و سیاست‌های‌ اقتصادی دولت و آزادسازی قمیت‌ها و کاهش تفاوت قیمت کالاها در تعاونیهای‌ مصسرف با بازار آزاد این تفکر در بعشی از افراد جامعه به وجود آمده بود که‌ تعاونیهای مصرف در شرایط بازار رقابتی‌ کارائی لازم را ندارند!در صورتی که با توجه به مشخصه‌های تعاونیهای مصرف‌ و شاخص‌های عملکرد آنها در سالهای‌ اخیر نشان می‌دهد که در شرایط رقابتی‌ بازار آزاد نیز کارائی لازم دارند و در صورتی که: -تهیه و تأمین کالاها و خدمات از منابع دست اول صورت پذیرد و ارائه و عرضه خدمات و کالاهای اساسی‌ مورد نیاز اعضاء دقیق‌تر انجام شود و همچنین روابط نزدیک و صمیمی‌تری با اعضاء ایجاد گردد و موجبات تحکیم‌ پیوند مناسب اعضاء و تعاونی خواهد شد و تمامی این عوامل نیز باعث توسعه‌ فعالیت این گروه از تعاونیها می‌گردد. با تشکیل وزارت تعاون به عنوان متولی‌ بخش تعاون در واقع اولین فرصت پدید آمد تا تعاونیها بتوانند فارغ از مسائل‌ مختلف به ویژه در حوزه فعالیت اقتصادی‌ مثبت امور خود را سمت و سو داده و با رهنمودها،ارشادات وزارت تعاون و با بهره‌گیری از اهرمها و مکانیزمهای‌ اقتصادی به رفع عدم تعادلها و کاستی‌ها همت گمارده وهمگان و در رقابت با سایر بخشهای اقتصادی علاوه بر انجام‌ وظایف خود در تأمین کالاهای ضروری و مورد نیاز اعضاء با حد اقل سود در تأمین و شکوفایی فعالیتهای اقتصادی خود نیز تلاش نمایند در این راستا به‌طور کلی‌ اقدامات ذیل انجام گرفته است: -انجام اصلاحات ساختاری(شبکه‌ توزیع،مدیریتی،افزایش سرمایه و توان‌ مالی) -سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های‌ زیربنایی و تولیدی نظیر انبارسازی،ایجاد سردخانه و مؤسسات تولیدی -تقویت و گسترش فعالیتها و کسب‌ آموزش‌های لازم در امور بازرگانی و مالی -جذب نیروهای کارآمد و متخصص‌2 در نتیجه: -متوسط متراژ سطح فروشگاهی‌ تعاونیهای مصرف از حدود 88/7 متر مربع در پایان سار 07 به 561 مترمربع در پایان سال 97 افزایش یافته‌ است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.