Skip to main content
فهرست مقالات

عوامل مؤثر در ارتقاء کیفیت سازمان

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : کیفیت، مدیریت کیفیت جامع، کارکنان، مشتری، مدیران، سازمان، کنترل کیفیت، تولید، مشتریان، فرآیند

خلاصه ماشینی:

"در جامعه کنونی ما نیز تصور اینکه همیشهمشتری نیازمند محصول است،مشتری را تسلیم تولیدات و فرآورده‌های خود می‌کنند و فرهنگ«سهل‌انگاری»و «همین که هست»را رایج و افراد از این‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) که توقعی داشته باشند و یا نیازهای خود را بتوانند در محصولات مطرح نمایند بازمانده‌اند و در نتیجه عرضه‌کنندگان کالا به مشتری حاکمند و از آن جایی که‌ رقابت هم وجود ندارد و یا مقدار آن‌ ضعیف است پس برای چه همه عرضه‌ کنندگان کالا به فکر تجدید نظر در کیفیت‌ محصول خود و تحرکی عمیق در این زمینه‌ باشند؟ بنابراین باید فرهنگ«کیفیت‌خواهی» را هم در سطح عرضه‌کنندگان کالا و هم‌ در ذهن مشتریان متبلور نمود. لذا آموزش و آگاهی دادن می‌تواند در موارد زیر باشد: الف-آموزش انجام کار گروهی کردن ب-آموزش فنون مختلف کیفیت و استانداردهای بین المللی ج-آگاهی دادن از منافع حاصل از کیفیت خوب و بهبود مستمر به صورت‌ افزایش بهره‌وری،کم کردن هزینه‌ها و ایجاد روحیه ابتکار و نوآوری در کارکنان 3-جلب نظر مشتری: تلقی هر واحد مشتری واحد قبلی در فرآیند تولید یک محصول عامل دیگری از ایجاد یک کیفیت مؤثر در فرآیند تولیدات است بدین معنی که تمام تحویل‌ گیرندگان کالا و خدمات در سازمان خود نوعی مشتری هستند و بنابراین هر بخش‌ از سازمان از سایر قسمت‌ها مشتریانی‌ دارد و اگر تمام بخشها این قاعده را رعایت کنند تا رضایت مشتریان خود را تأمین کنند قطعا کیفیت افزایش خواهد یافت و امروزه نگرش به خواسته مشتری‌ موفقیت هر حرکت صنعتی به شمار می‌آید که از خواسته‌های مدیریت است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.