Skip to main content
فهرست مقالات

شانتال اکرمن تصویرگر خاموشی دردناک زنان: کاوشی در سینمای زن

نویسنده:

(2 صفحه - از 44 تا 45)

کلید واژه های ماشینی : سینما، فیلم، زنان، فیلمسازی، آکرمن، تصویر، فیلم‌های ملاقات‌های آنا و ژان‌دیلمن، کاوشی در سینمای زن، شانتال اکرمن تصویرگر خاموشی دردناک، ملاقات‌های آنا، بازیگر، شانتال آکرمن تصویرگر خاموشی دردناک، مخاطب، ژان‌دیلمن، اکرمن تصویرگر خاموشی دردناک زنان، مخاطب فیلم‌های آکرمن، ساخت، مطرح‌ترین فیلمسازان زن، آکرمن تصویرگر خاموشی دردناک زنان، شخصیت، ساخت ملاقات‌های آنا، آکرمن با ساخت فیلم، اصول مینی‌مالیستی در ملاقات‌های آنا، فیلم ژان‌دیلمن به تصویر، فیلم‌های آکرمن در مقوله‌ی سینما، دوری، ساخت نخستین فیلم، سبک، فیلمساز مطرح، اصول

خلاصه ماشینی: "شانتال آکرمن که امروزه به عنوان فیلم‌سازی‌ شناخته‌شده مطرح است بعد از ساخت‌ ملاقات‌های آنا تا حدودی روش و سبک کار خود را تغییر داد و در حقیقت دوره‌ی تازه‌ای را در فیلمسازی خود آغاز کرد. آکرمن که به خوبی می‌دانست در طول تاریخ‌ سینما از زنان به عنوان اشخاص یک‌بعدی و حاشیه‌ای استفاده شده است و جوانب متفاوت‌ شخصیت آنان نادیده گرفته شده و بیش‌تر از آن‌ها صرفا به عنوان کالایی تزئینی یا تحریک‌ کننده استفاده شده است،از یکی دیگر از عناصر سینمایی یعنی نمای دور (long take) به‌ گونه‌ای استفاده می‌کند که مخاطب او هیچ‌گاه‌ امکان تصور و برداشتی شتابزده از شخصیت‌ فیلم را نمی‌یابد از آن جایی که در نمای دور، مخاطب مجبور است کندوکاو کند و همچنین‌ سوژه در کنار دیگر عناصر درون قاب حضور دارد باید خود بر پویایی‌اش بیفزاید و با جستجو به جنبه‌های مختلف شخصیت بازیگر دست‌ یابد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.