Skip to main content
فهرست مقالات

یک بازیگر - یک فیلم

نویسنده:

(2 صفحه - از 45 تا 46)

خلاصه ماشینی:

"آکرمن که به خوبی می‌دانست در طول تاریخ‌ سینما از زنان به عنوان اشخاص یک‌بعدی و حاشیه‌ای استفاده شده است و جوانب متفاوت‌ شخصیت آنان نادیده گرفته شده و بیش‌تر از آن‌ها صرفا به عنوان کالایی تزئینی یا تحریک‌ کننده استفاده شده است،از یکی دیگر از عناصر سینمایی یعنی نمای دور (long take) به‌ گونه‌ای استفاده می‌کند که مخاطب او هیچ‌گاه‌ امکان تصور و برداشتی شتابزده از شخصیت‌ فیلم را نمی‌یابد از آن جایی که در نمای دور، مخاطب مجبور است کندوکاو کند و همچنین‌ سوژه در کنار دیگر عناصر درون قاب حضور دارد باید خود بر پویایی‌اش بیفزاید و با جستجو به جنبه‌های مختلف شخصیت بازیگر دست‌ یابد. به نظر می‌رسد که جودی فاستر بیش از مهارت‌ های تکنیکی از وجود و احساس خود در ایفای‌ این نقش مایه گذاشته است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.