چکیده:
هدف از پژوهش حاضر به بررسی انحرافات اجتماعی در قرآن و پیامدهای آن در دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان دلفان در سال تحصیلی 95-94 می باشد این تحقیق از نظر هدف کاربردی است و از نظر ماهیت موضوع توصیفی از نوع همبستگی است.جامعه این تحقیق را کلیه دانش آموزان دختر و پسر دوره دوم متوسطه شهر نورآباد که در سال 95-94 مشغول به تحصیل بوده اند تشکیل داده است و جامعه آماری پژوهش حاضر 1800 می باشد . 950 نفر دانش آموز دختر و 850 نفر دانش آموز پسر (برابر آمارنامه اداره آموزش و پرورش نورآباد) بر اساس جدول تعیین حجم نمونه کرجسی مورگان تعداد 213 نفر از دانش آموزان به عنوان نمونه پژوهشی انتخاب شدند. روش نمونه گیری نیز به صورت تصادفی نسبی بود که 142 نفر از دانش آموزان پسرو 160 نفر از دانش آموزان دختر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در پژوهش حاضر از پرسشنامه محقق ساخته انحرافات اجتماعی با طیف 5 گزینه ای لیکرت استفاده شده است. روش تجزیه و تحلیل داده ها به صورت توصیفی و استنباطی انجام خواهد شد. روش توصیفی، اطلاعات و داده های خام با استفاده از روش های معین طبقه بندی شده و به صورت جداول و نمودار های آماری نشان داده خواهد شد. درقسمت استنباطی،. از آزمون کملوگروف – اسمیرنوف استفاده شده است با توجه نرمال بودن داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شده است .
خلاصه ماشینی:
"با توجه به ملاک ها ، می توان گفت که بین سلب امنیت اعتقادی و ارزشی بر انحرافات اجتماعی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه رابطه همبستگی متوسطی وجود دارد که با توجه به سطح معناداری که برابر ٠/٠٣ برآورد گردیده است و این مقدار کمتر از آلفای ٠/٠١ می باشد، می توان گفت این میزان همبستگی در سطح اطمینان ٠/٩٥ از لحاظ آماری معنادار می باشد.
با توجه به ملاک ها ، می توان گفت که بین سلب امنیت اعتقادی و ارزشی بر انحرافات اجتماعی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه رابطه همبستگی متوسطی وجود دارد که با توجه به سطح معناداری که برابر ٠/٠٣ برآورد گردیده است و این مقدار کمتر از آلفای ٠/٠١ می باشد، می توان گفت این میزان همبستگی در سطح اطمینان ٠/٩٥ از لحاظ آماری معنادار می باشد.
با توجه به ملاک ها ، می توان گفت که بین عملکرد مسئولان آموزش و پرورش بر انحرافات اجتماعی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه رابطه همبستگی مثبتی وجود دارد که با توجه به سطح معناداری که برابر ٠/٠٠١ برآورد گردیده است و این مقدار کمتر از آلفای ٠/٠١ می باشد، می توان گفت این میزان همبستگی در سطح اطمینان ٠/٩٩ از لحاظ آماری معنادار می باشد.
با توجه به ملاک ها ، می توان گفت که بین عملکرد مسئولان آموزش و پرورش بر انحرافات اجتماعی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه رابطه همبستگی مثبتی وجود دارد که با توجه به سطح معناداری که برابر ٠/٠٠١ برآورد گردیده است و این مقدار کمتر از آلفای ٠/٠١ می باشد، می توان گفت این میزان همبستگی در سطح اطمینان ٠/٩٩ از لحاظ آماری معنادار می باشد."