Skip to main content
فهرست مقالات

سخنی با دانشجو

نویسنده:

(3 صفحه - از 46 تا 48)

کلید واژه های ماشینی : حسابداری، دانشجویان، آموزش، سربار، آموزش عالی، آموزش حسابداری، حرفه‌ای، صنعت، بودجه، انحراف

خلاصه ماشینی:

"در صفحه 531 نحوه تحلیل انحرافات‌ سربار به شرح زیر بیان شده است: انحراف هزینه سربار متغیر-انحراف نرخ سربار متغیر انحراف کاریابی سربار متغیر-انحراف مصرف سربار متغیر انحراف هزینه سربار ثابت-انحراف نرخ سربار ثابت انحراف حجم سربار-انحراف مصرف سربار ثابت در نگاه اول این سوال مطرح می‌شود که جایگاه انحراف‌ کارایی سربار ثابت در کجا قرار دارد و دلیل این شکل‌ طبقه‌بندی چیست؟ در پایین همان صفحه 531 نیز در نمودار ارایه شده،این‌ شبهه پیش می‌آید که انحراف کل سربار به دو انحراف هزینه‌ (عامل نرخ)و کارایی(عامل مصرف)تقسیم شده است و به‌ این ترتیب مشخص نمی‌شود که جه بر سر انحراف ظرفیت‌ آمده است،در حالی که باید سربار متغیر بعد از هر انحراف قرار می‌گرفت. دکتر صادقی مقدم با اشاره به سرانه‌ای شدن بودجه‌ جاری دانشگاه‌ها در سال،58 تصریح کرد:اگرچه این سرانه‌ کامل و جامع نیست ولی در حد خود برای سال اول تا حد زیادی پاسخ مسایل و مشکلات را داده و به سیستم چانه‌زنی‌ نیز خاتمه می‌دهد،بنابراین اختلاف جزئی در سرانه‌ دانشجویی در ارتباط با تعداد دانشجویان است نه میزان‌ اعتبارات. روزنامه همشهری 48/21/92 آمار دقیقی از دانشجویان کشور وجود ندارد رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:بین‌ آمار دانشجویان ارائه شده از سوی وزارت علوم و وزارت‌ بهداشت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تعیین سرانه‌ دانشجویی 07 هزار نفر اختلاف وجود دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.