چکیده:
این مقاله،استفاده از سیستم بهایابی بر مبنای فعالیت را در شرکتهای فعال در تجارت الکترونیک پیشنهاد میکند. استفاده از این سیستم منجر به ردیابی موثرتر هزینههای سربار در تجارت الکترونیک خواهد شد. در این مقاله برای تشریح فرایند درک، پیادهسازی و اجرا،و تجزیه و تحلیل هزینههای لازم برای تداوم فعالیت سیستم بهایابی بر مبنای فعالیت،از یک مطالعهی موردی درباره شرکتی فعال در زمینه تجارت الکترونیک استفاده شده است که از نوع تجارت بنگاه با مشتری میباشد.نهایتا،این مقاله برخی مزیتها از قبیل (به تصویر صفحه مراجعه شود) 2Lکنترل هزینه،ارزیابی سودآوری،و کارایی راهبرد شرکت را مورد بررسی قرار میردهد که این مزیتها نتیجه مستقیم اجرای سیستم بهایابی بر مبنای فعالیت است.
خلاصه ماشینی:
"در این مقاله برای تشریح فرایند درک، پیادهسازی و اجرا،و تجزیه و تحلیل هزینههای لازم برای تداوم فعالیت سیستم بهایابی بر مبنای فعالیت،از یک مطالعهی موردی درباره شرکتی فعال در زمینه تجارت الکترونیک استفاده شده است که از نوع تجارت بنگاه با مشتری میباشد.
نهایتا،این مقاله برخی مزیتها از قبیل (به تصویر صفحه مراجعه شود) کنترل هزینه،ارزیابی سودآوری،و کارایی راهبرد شرکت را مورد بررسی قرار میردهد که این مزیتها نتیجه مستقیم اجرای سیستم بهایابی بر مبنای فعالیت است.
قدم ششم)استفاده از تجزیه و تحلیل بهایابی بر مبنای فعالیت برای اتخاذ تصمیمات راهبردی و انجام اصلاحات و بهسازی ما در وهله اول،بهای تمام شده محاسبه میگردد که این بهای تمام شده میتواند برای قضاوت در خصوص اتخاذ تصمیمات آگاهانه در مورد قیمتگذاری،شناسایی دامه در صفحه 27 ادامه از صفحه 14 بهایابی بر مبنای فعالیت در تجارت الکترونیک (به تصویر صفحه مراجعه شود) راهکارهای کاهش بهای تمام شده، جمعآوری خطوط تولید غیر سودآور،یا راهاندازی یک خط تولید خوش آتیه مورد استفاده قرار گیرد.
تجزیه و تحلیل سیستم بهایابی بر مبنای فعالیت از یک سو مدیران را قادر میسازد که هزینههای مرتبط به تجارت الکترونیک را به شکل مطمئنتری اندازهگیری کنند و از سوی دیگر برای مدیریت، درک مضاعفی در خصوص ایجاد هزینههای مزبور فراهم میکند.
از اینرو ممکن است مدیران از تجزیه و تحلیل سیستم بهایابی بر مبنای فعالیت به منظور بررسی روشهای مختلف قابل استفاده برای انجام اصلاحات و بهبود عملکرد واحد تجاری خود استفاده کنند."