خلاصه ماشینی:
"عوامل داخلی تعیینکننده فرایند پایداری به شرح زیر میباشد: الف-عوامل مدیریتی -ارزیابی همه ساختارهای داخلی سازمان و رویههای مدیریت -توسعه و پیادهسازی سازوکارهای انگیزشی جهت توسعه خلاقیتهای پایداری و افزایش عملکرد پایدار -شناسایی پیش از موقع فرصتهای بالقوه تجاری -مدیریت بهتر ریسکها و تمایل به سطوح ریسک پایینتر -بهبود سلامتی کارگران و کیفیت شرایط کاری و جبران خسارت ب-عوامل عملیاتی -شناسایی مشکلات زیستمحیطی -حداقل کردن اثرات زیستمحیطی -حداقل کردن اثرات زیستمحیطی -کاهش مورد اولیه وارده -دستیابی به اثربخشی انرژی(صرفهجویی اقتصادی) -گواهینامههای عملیاتی ج-عوامل اقتصادی -فرصتهای بازار جدید -کاهش هزینهها-نوآوریهای فناوری عوامل خارجی تعیینکننده فرایند پایداری نیز به شرح زیر است: الف-عوامل بازار -محصولات متفاوت -ارزشهای مشتریان(به طور نمونه،حقوق انسانی) -دسترسی به بازارهای جدید جهت رقابت در این بازارها -سرمایهگذاران اجتماعی -بهبود شهرت و اعتبار شرکت ب-انتظارات ذی نفعان -شفافیت کامل و دسترسی آسان به اطلاعات -پاکسازی افکار منفی(آلودگی و اسراف)و ترویج فرهنگ درست مصرف کردن -تقاضا برای کاهش مصرف مواد اولیه -پذیرش قوانین و مقررات کاری بینالمللی -گزارشگری شفاف(برای سرمایهگذاران و نهادهای قانونی) ج-عوامل دولتی -افزایش مداخلههای قانونی -گواهینامههای عملیاتی علاوه بر عوامل فوق،عواملی از قبیل دیدگاه و جایگاه رهبری 4،انعطافپذیری در مقابل تغییرات5و صداقت و آزاداندیشی و تعهد مقابل ذی نفعان6،نیز جهت دستیابی شرکت به عملکرد پایدار نقش دارند."