Skip to main content
فهرست مقالات

راه کارهای توسعه بیمه های خرد در کشور با تمرکز بر مدل های توزیع و فروش

نویسنده:

(2 صفحه - از 22 تا 23)

کلید واژه های ماشینی : بیمه، بیمه‌های خرد، توسعه بیمه‌های خرد در کشور، راه‌کارهای توسعه بیمه‌های خرد، عرضه مؤثر بیمه‌های خرد فراهم، مؤسسات بیمه، بیمه‌ها مؤسسات تامین مالی، مؤسسات تامین مالی و اعتباری، قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران، تعاونی‌ها

خلاصه ماشینی:

"از این‌ نوع بیمه‌ها مؤسسات تامین مالی و اعتباری‌ که وامهای خرد عرضه می‌کنند نیز به خوبی‌ بهره‌مند می‌شوند و بدین ترتیب زمینه رشد و توسعه این بخش که خود نیاز اولویت‌دار خانواده‌های کم درآمد می‌باشد فراهم‌ می‌شود. از نظر سازمانی کانونهایی که اقشار کم درآمد عضو یا مشتری آنها هستند،از قبیل‌ تعاونی‌ها،مؤسسات قرض‌الحسنه و مؤسسات تامین مالی و اعتباری خرد، مناسب‌ترین مکانها برای عرضه این نوع بیمه‌ می‌باشند. از آنجا که قانون تاسیس بیمه مرکزی‌ ایران و بیمه‌گری تقریبا"هیچگونه ضوابط و شرایط محدود کننده‌ای برای اعطای‌ نمایندگی تعیین ننموده و تنظیم امور نمایندگی و دلالی بیمه را در صلاحیت بیمه‌ مرکزی ایران و شورایعالی بیمه قرار داده‌ است با انجام اصلاحاتی در آئین‌نامه‌های‌ نمایندگی می‌توان زمینه بهره‌گیری از شبکه‌های موجود غیر بیمه‌ای را برای عرضه‌ مؤثر بیمه‌های خرد فراهم نمود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.