Skip to main content
فهرست مقالات

مقالات ویژه ی رضایت شغلی رضایت شغلی و طرح تکریم ارباب رجوع: رضایت شغلی در میان کارکنان مرکز آموزشی

نویسنده:

(6 صفحه - از 33 تا 38)

کلیدواژه ها : رضایت شغلی ،کارکنان بهداشت و درمان ،کارکنان بیمارستان ،کارکنان علوم پزشکی و وابسته

کلید واژه های ماشینی : کارکنان ،رضایت شغلی در میان کارکنان ،رضایت شغلی رضایت شغلی ،رضایت شغلی ،پژوهش وضعیت رضایت شغلی کارکنان ،میان کارکنان مرکز آموزشی ،رضایت شغلی کارکنان بزرگترین ،پرسشنامه ،مدیران ،پرسنل ،سرپرستی ،افزایش رضایت شغلی ،سازمان ،اساس رضایت شغلی ،رضایت از حیطه‌های سرپرستی ،پژوهش ،کار ،کارکنان بزرگترین مرکز آموزشی‌درمانی ،بررسی سطح رضایت پرسنل ،مقالات ویژه‌ی رضایت شغلی ،حقوق ،رضایت کارکنان از شرایط کارشان ،ایجاد رضایت در کارکنان ،رضایت پرسنل بر اساس فاکتورهای ،کارشناسان ،اصلاح ،درصد رضایت کلی ،اساس فاکتورهای فردی و شغلی ،بیشترین رضایت ،کارکنان در جهت شناسایی

مقدمه:از جمله تلاشهای مدیران در جهت حفظ و نگهداری منابع انسانی ایجاد رضایت در کارکنان و جلوگیری از عدم رضایت آنهاست.بر این‌ اساس رضایت شغلی در بالا بردن بهره‌وری و کارایی کارکنان بسیار موثر است.در این پژوهش وضعیت رضایت شغلی کارکنان بزرگترین مرکز آموزشی‌ درمانی استان اصفهان در حیطهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت. روش بررسی:در این تحقیق جمعیت مورد مطالعه‌142نفر از پرسنل بخش‌های مختلف بودند که در یک مطالعه‌ی تحلیلی-مقطعی با پرسشنامه‌های محقق ساخته مورد بررسی قرار گرفتند.پرسشنامه سنجش رضایت در هفت حیطه طراحی شد و پس از تایید روائی ظاهری و محتوایی‌ آن توسط کارشناسان،پایایی آن در حجم نمونه 30 نفر بررسی شد که CrnbachAlfa کل پرسشنامه 4 درصد و در هر حیطه بالاتر از 6 درصد بود.بنابراین برخی از سوالات با نظر استادان حذف یا اصلاح گردید.در این بررسی سطح رضایت پرسنل بر اساس فاکتورهای فردی و شغلی و نرم‌افزار SPSS تحلیل شد. یافته‌ها:از 142 نمونه مورد بررسی 8/69 درصد رضایت کلی برآورده شد که بیشترین رضایت از حیطه‌های سرپرستی،همکاران و زندگی‌ خصوصی با 6/71 درصد بود.در این بررسی تنها8درصد پرسنل به دلیل نارضایتی تصمیم به ترک این مرکز داشتند. نتیجه‌گیری:شناخت علمی،هدفمند بودن،منطقی بودن نیازهای انگیزشی کارکنان،مطالعه سیستم فعلی پاداش و تنبیه سازمان،انجام اصلاحات‌ لازم و استفاده از نظرات کارکنان در جهت شناسایی مشکلات کنونی و رفع آنها،از جمله عواملی هستند که در افزایش رضایت شغلی و در نتیجه بهره‌ وری نیروی انسانی موثر می‌باشد.

خلاصه ماشینی:

"در این مطالعه به بررسی‌ رضایت شغلی در هفت حیطه پرداخته شد که شامل: سیاستها و خط مشی،سرپرستی و ارتباط با سرپرست، موفقیت و شناخته شدن،مسئولیت،ترقی و پیشرفت، حقوق و محتوی کار،همکاران و زندگی خصوصی و شرایط محیط کار در بین کارکنان مرکز آموزشی درمانی‌ الزهرا(س)می‌باشد. همچنین در این پژوهش مشخص گردید بیشترین‌ رضایت از جنبه سرپرستی و ارتباط با سرپرست جدول 1:درصد فراوانی نمونه‌های مورد پژوهش بر حسب میزان رضایت از جنبه‌های مختلف‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 2:طبقه‌بندی کارکنان در سازمان‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 3:میانگین نمره رضایت نمره رضایت به تفکیک حیطه‌ها (به تصویر صفحه مراجعه شود) (1/76 درصد)و همکاران زندگی خصوصی(6/71 درصد)وجود دارد و کمترین رضایت از حیطه‌ی حقوق‌ و محتوی کار(94/42 درصد)،و شرایط محیط کار(2/48 درصد)می‌باشد. نتیجه‌گیری بنابراین به نظر می‌رسد شناخت علمی،هدفمند و منطقی نیازهای انگیزشی کارکنان،مطالعه سیستم فعلی‌ پاداش و تنبیه سازمان،انجام اصلاحات لازم و استفاده از نظرات کارکنان در جهت شناسایی مشکلات کنونی و رفع‌ آنها از جمله عواملی هستند که در افزایش رضایت شغلی‌ و در نتیجه بهره‌وری نیروی انسانی مؤثرند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.