Skip to main content
فهرست مقالات

نگاهی به نقش تعاونیهای مصرف در توزیع عادلانه کالا

(4 صفحه - از 50 تا 53)

کلید واژه های ماشینی : تعاونی، اتحادیه سراسری تعاونیهای مصرف کارکنان، تعاونیهای مصرف کارکنان دولت، تعاونیهای مصرف در توزیع عادلانه، تعاونیهای مصرف، شرکتهای تعاونی مصرف کارکنان دولت، تعاونی مصرف کارکنان دولت بیش، سرمایه، توزیع عادلانه کالا، شرکتهای تعاونی مصرف، سرمایه اتحادیه سراسری تعاونیهای مصرف، نقش تعاونیهای مصرف در توزیع، اعضاء، شرکتهای تعاونی، مشارکت، مدیران، مدیرعامل، قیمتهای، کارکنان دولت در شرکتهای تعاونی، تعاونیهای مصرف به کارکنان دولت، کارمندان دولت، تعاونیهای مصرف در افزایش مشارکت، شرکتهای تعاونی مصرف سرمایه‌گذاری، مشارکت کارکنان در تامین سرمایه، افزایش ارزش اسمی سهام شرکت، سهام، نسبت مدیرعامل اتحادیه سراسری، مصرف کارکنان دولت در سال، مدیران شرکتهای تعاونی مصرف، افزایش

خلاصه ماشینی: "عرضه کالا به قیمت عادلانه آمارها و ارقام حکایت از آن دارند که‌ میانگین قیمت فروش کالاها در شرکتهای‌ تعاونی مصرف به اعضای آن نسبت به قیمتهای‌ بازار در تمامی اقلام حدود 52%کمتر بوده‌ است مفهوم این مطلب آن است که مثلا در ازای فروش یکصد هزار تومان کالا به‌ کارمندان،قدرت خرید آنان به میزان 52 هزار تومان افزایش یافته است،با در نظر گرفتن‌ میانگین حقوق کارمندان دولت مشخص‌ می‌گردد که این رقم در حقیقت زندگی مادی‌ کارمندان را یک ماه به پیش می‌برد. (به تصویر صفحه مراجعه شود) محمد اسلامی نسبت مدیرعامل اتحادیه‌ سراسری تعاونیهای مصرف کارکنان دولت در این‌باره می‌گوید: «میانگین مبلغی که کارکنان دولت در شرکتهای تعاونی مصرف سرمایه‌گذاری‌ کرده‌اند 3 هزار تومان بوده است که باتوجه به‌ اینکه مبالغ بیش از 002 هزار ریال نیز وجود دارد،میزان مشارکت برخی از کارمندان از مبلغ میانگین نیز کمتر بوده است و به نظر می‌رسد که هیئت مدیره شرکتهای تعاونی‌ مصرف می‌بایست اعضاء خود را نسبت به‌ لزوم خرید سهام بیشتر و اهمیت مشارکت در شرکتها آگاه کنند. نکته دیگری را که اهمیت بسیاری نیز دارد مدیر یکی از تعاونیهای مصرف مورد تاکید قرار می‌دهد:«حضور فعال و مستمر اعضاء در مجامع و مدیریت شرکتهای تعاونی نقطه قوتی‌ برای این شرکتها به حساب می‌آید بدین معنی‌ که طرحها،ایده‌هاه و راهنمایی‌های اعضاء که‌ صاحبان اصلی شرکتهای تعاونی هستند و در حقیقت در مورد سرنوشت سرمایه و بازار خرید خود نظر می‌دهند در باروری هرچه‌ بیشتر تعاونیها تاثیر عمیق خواهد داشت."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.