خلاصه ماشینی:
"پیامسازی مروج باید باتوجهبه نکاتی انجام شود،از آن جمله است تناسب محتوی پیام،انتخاب وسیله مناسب و نافذ برای انتقال معنی و عوامل و شرایط محیطی،در مرحله بعد مروج باید پیام خود را ارسال کند،در انجام این کار باید به نکاتی همچون زمان،مکان و چگونگی ارسال پیام توجه کند.
بعد از گذشت یک دوره زمانی مشخص باتوجهبه کنترلی که بر فعالیتها دارد،آمار شرکتهای تعاونی آموزشگاهی را بررسی میکند،تعداد مراجعهکنندگان و خرید آنها از شرکت تعاونی و تغییرات در این دو را در قبل و بعد از میزان اثربخشی برنامههای ترویجی خود اطلاع پیدا میکند و در صورتی که احساس کند به اهداف موردنظر نرسیده به بازنگری برنامههای خود میپردازد و تلاش میکند که اشکالات کار خود را پیدا نماید و اصلاحات لازم را انجام دهد.
(بازخورد) اصول ترویج در مطالعهای که از طرف دانشگاه کرنل تحت عنوان«مجموعه اصول و راهنماییها» در مورد آموزش بزرگسالات بعمل آمده، فهرستی از اصول مربوط به کار ترویج از نوشتههای کارشناسان فراهم گردیده است،این اصول در بحث توسعه تعاونیها قابل استفاده میباشد و رعایت این اصول باعث بهبود فرآیند ارتباطی بین مروج و مخاطبین میگردد و کار ترویج را اثربخشتر مینماید: 1-شروع کار با شرایط موجود:منشاء تعاونیها شرایط واقعی زندگی و مسائل جاری مردم است.
41-کار با طبقات مختلف مردم-مروج تعاونی به منظور اجرای این اصل کوشاست که در مرحله اول فعالیت خود را متوجه کسانی کند،که بیش از دیگران محتاج شرکتهای تعاونی هستند،ممکن است طبقاتی از مردم وجود داشته باشند که به سهولت نمیتوان با آنها تماس گرفت در این موارد لازم است از برخورد نوعی گروهها خودداری و پرهیز شود."