خلاصه ماشینی:
"بنابراین جستجو و کنکاش برای یافتن پاسخ،فعالیتی است که یادگیرندگان برای رسیدن به آن مجموعهای از فعالیتهای فکری هدایت شده و هدفمند را از خود بروز میدهند تا تجربه لازم را در زمینه موردنظر درک کنند.
در حل مساله آموزشگر میتواند مساله را مطرح و روش راهحل آن را نیز به یادگیرندگان ارائه دهد و از آنها بخواهد که اصول راهحل برای حل مسایل مشابه مورد استفاده قرار دهند.
از طریق گردش علمی یادگیرندگان قادر میشوند به شیوهای تجربی،موضوعات آموزشی را درک نمایند و براساس،مشاهدات، دانش و مهارت خود را تقویت کنند و نیز نگرش خود را درباره پدیده مورد مطالعه اصلاح و یا تغییر دهد.
بنابراین آموزشگران دورههای کارآموزی حرفه باید به شیوهای عینی و عملی واقعیات را تدریس کنند و برای ایجاد انگیزه،ارتباط پایدار،تقویت نگرش،مهارتآموزی، آموزش عملی و مشاهدهای،کاهش زمان آموزش و تنوع بخشیدن به فعالیتهای آموزشی از رسانههای آموزشی مدد جویند.
استفاده از رسانههای حجمی بهویژه در کارآموزیهای حرفه(صنعت،خدمات و کشاورزی)بسیار سودمند است زیرا کارآموزان این دورهها در محیط کار و حرفه خویش همواره با نمونههای واقعی در ارتباط هستند و هرچه از اشیاء واقعی یا مدل و ماکت آنها برای یادگیری و آموزش بیشتر استفاده شود،یادگیری معنیدارتر و انگیزه یادگیرندگان بهتر تحریک و تقویت میگردد.
با استفاده از رسانههای حجمی این موقعیت برای یادگیرندگان تامین میگردد تا از طریق مشاهده تمرین،تکرار،کار عملی و کاربرد این رسانهها روش استفاده از آنها را در فعالیتهای شغلی یاد بگیرند.
زیرا فیلم مطالب و اطلاعات آموزشی را به زبان تصویری ارائه میدهد نه زبان نوشتاری پس به کمک فیلم آموزشی،توسعه مهارت و بینش یادگیرندگان کارآموزی حرفه و شغل امکانپذیرتر است."