Skip to main content
فهرست مقالات

پاسخ به مسایل مالی تعاونیها

نویسنده:

خلاصه ماشینی:

"اعلام داشته که پس از انتخابات‌ اخیر،هیأت مدیره قبلی شرکت از ارائه اسناد و مدارک و انجام تحویل و تحول کامل‌ خودداری ورزیده و با تعلل در انجام وظایف‌ قانونی عملا موجبات رکود فعالیت جاری‌ شرکت را فراهم آورده که پس از پی‌گیری‌ فراوان دفاتر قانون سنوات قبلی ارائه گردیده‌ اما نسبت به زمان تحویل و تحول دارای مدت‌ مدیدی تأخیر ثبت می‌باشد و اسناد مربوطه نیز تحویل نشده،لذا هیأت مدیره جهت‌ جلوگیری از وقفه در عملیات شرکت(ساخت‌ و ساز)که موجب ضرر و زیان اعضاء را فراهم‌ خواهد نمود،اقدام به دریافت مبالغی از اعضاء نموده که این مبلغ نزد هیأت مدیره باقیست و در این مدت وجوهی نیز در ازای دریافت‌ چک جهت ادامه کار به پیمانکاران ساختمانی‌ پرداخت نموده است که در دفاتر قانونی‌ انعکاس نیافته است بر این تقیاس اعضاء محترم‌ هیات مدیره چنین پرسیده‌اند که با توجه به‌ موارد مذکور حسابداری شرکت چگونه باید انجام شود و عملا هیأت مدیره چه اقداماتی را می‌بایست در جهت اخذ مدارک مبذول دارد؟بقیه در صفحهء 59 *پاسخ:در پاسخ با این هیأت مدیره‌ محترم می‌بایست یادآوری نمود که به استناد قانون تعاون و اساسنامه مورد عمل شرکت‌ هیأت مدیره قدیم موظف است حداکثر ظرف‌ مدت 51 روز ا زتاریخ ثبت تغییرات هیأت‌ مدیره در اداره ثبت شرکتها کلیه اوراق،اسناد، مدارک حسابها و موجودیهای شرکت را که‌ شامل دفاتر قانونی ثبت شده،تا تاریخ تحویل‌ و تحول و تراز آزمایشی مستند به دفاتر قانونی‌ نیز می‌گردد به مدیران جدید تحویل نماید که‌ در صورت استنکاف مراتب از طریق مراجع‌ ذیصلاح قابل پی‌گیری می‌باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.