Skip to main content
فهرست مقالات

تعلیم و تربیت چرا؟

نویسنده:

مترجم:

ISC (15 صفحه - از 32 تا 46)

کلید واژه های ماشینی : تعلیم و تربیت، ارزش، توجیه، فرهیخته، معنا، انسان، فهم، علم، نگرش، دلیل، آموزش، فعالیت، زندگی، اقامه، رفتارهای، شیوه، انسان فرهیخته، توجیه ابزاری تعلیم و تربیت، کسب، رابطه، حقیقت، کار، فعالیت ها، کسب علم، ممکن، نگرش غیر ابزاری، توجیه غیرابزاری تعلیم و تربیت، ارزش ها، بیان، زندگی انسانی

خلاصه ماشینی: "باب توصیف فعالیت های ممکن به روی هر کسی باز است، اما سخن گفتن درباره ارزش آن ها به صرف مشاهده امکان ندارد؛ زیرا از جهتی بستگی به این دارد که چه تصوری از آن ها داشته باشیم و این تصورات بسیار متفاوت است؛ مثلا اگر بناست میان فعالیتی مانند آشپزی یا کاری مانند علم یا هنر انتخابی صورت گیرد، چه صفتی را باید به عنوان جهت مشخصه آن ها از یکدیگر مورد توجه قرار داد؟ فهم فعالیت هایی از این دست، مثل شطرنج یا مسائل ریاضی بدون گذراندن دوره آغازین مشکل است. با وجود این، چرا باید تلاش هایی از این قبیل را انجام دهد؟ همچنین در زمینه اخلاقی، چرا کسی که اصل عدالت را می پذیرد و با رفتارهای متناسب و به موقع، نیاز به آن را در زندگی تأیید می کند، عدالت را به عنوان یک فعالیت، از طریق اشتغال به قضاوت یا به عنوان مصلح اجتماعی، مورد تشویق قرار می دهد؟ همچنین با این همه اشتغالات ارزشمند، چرا انسان فرهیخته نباید شغلی غیر ضروری انتخاب کند که بخشی از وقت خود را به بازی گلف، که صرف نظر از خوردن، حمام آفتاب گرفتن و مراودت با هسمر ـ واقعا لذت بخش است، نگذراند؟ البته او قادر است نکات بیش تری در نحوه دیدگاه دیویی نسبت به زندگی، درباره گسترش تجربه و فهم ببیند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.