Skip to main content
فهرست مقالات

راه کارهای افزایش اشتغال برای فارغ التحصیلان جوان در تعاونیهای تولیدی

نویسنده:

(3 صفحه - از 24 تا 26)

کلید واژه های ماشینی : تعاونی، اشتغال، تولیدی، تعاونیهای تولیدی، فارغ‌التحصیلان جوان، اطلاعات، بیکار، راه‌کارهای افزایش اشتغال، بخش تعاون، عدم جذب بیکاران تحصیل‌کرده

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) تحصیل‌کردگان بیکار: با وجود موفقیت در کاهش نرخ رشد جمعیت از 3/2 درصد به 1/7 درصد و همچنین نزول نرخ بیکاری-که تا سال‌ 7631 به بالای 51 درصد رسیده بود-به‌ کمتر از 01 درصد در پایان سال 5731، در شرایط کنونی سالانه 008 هزار نفر نیروی جدید وارد بازار کار کشور می‌شود که نیمی از آنان را دانش‌آموختگان‌ دانشگاهی تشکیل می‌دهند. قبل از اینکه تحصیل‌کردگان‌ دانشگاهی به بازار کار وارد شوند،در دو محدوده زمانی،هم زمینه جلب توجه آنان‌ به حرفه و اشتغال آینده‌شان وجود دارد و هم امکان دور هم جمع کردن آنان فراهم‌ است تا با دادن اطلاعات درباره بخش‌ تعاون،ایجاد انگیزه برای گسترش به سوی‌ کارهای تولیدی و ایجاد و تحکیم‌ آشنائیها بین آنان،نخستین گامها برای‌ تحقق کار گروهی و تاسیس تعاونی برداشته‌ شود. اخیرا برخی از ادارات کل تعاون‌ استانها با همکاری استادان دانشگاه، جلسات پرسش و پاسخ یا کنفرانسهایی را برای شناساندن بخش تعاون در پاره‌ای از دانشگاهها برگزار کرده‌اند که در حد خود ارزشمند و مغتنم بوده است اما جلساتی از این دست برای گرایش جوانان به کارهای‌ تولیدی چندان برانگیزاننده نیست چرا که‌ معمولا مملو از شعار است و بعلاوه به دلیل‌ عدم آگاهی و اطمینان مخاطب،بزرگ‌ نمایی محسنات غیر واقعی جلوه می‌کند. برگزاری تورهای بازدید از کارخانه و خط تولید شرکتهای تعاونی،مناظره و بحث آزاد درباره اشتغال در کنار ارائه‌ آخرین اطلاعات از ضوابط و تسهیلات‌ اعتباری بخش تعاون،از دیگر مواردی‌ است که می‌تواند در قالب یک درس‌ تک‌واحدی در یکی از ترمهای سال آخر دانشگاه یا در چارچوب یک دوره آموزشی‌ در مدت خدمت نظام وظیفه ارائه شود تا فارغ‌التحصیلان جوان فقط در چشم‌انداز استخدام نمانند بلکه با قدری اتکا به نفس‌ و آگاهی از چندوچون کار،خود دست به‌ کار تشکیل تعاونی شوند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.