چکیده:
همگی ما به نوعی با مذاکرات درگیر هستیم.بیشتر این مذاکرات غیررسمی است(مانند مذاکره با اعضای خانواده در رفتن به یک کنسرت)و بررسی آن نیز زمان کمی را بهخود اختصاص میدهد.اگرچه امکان دارد بنظر برسد در زمان خودش برای شما اهمیت دارد.این بخش در مورد مذاکرات رسمی که بین خریداران و فروشندگان انجام میشود،بحث میکند.مهارتهائی که شما یاد خواهید گرفت در مذاکرات روزمره شما با دوستانتان، والدینتان و مردم در جایگاههای مختلف مورداستفاده قرار گیرد. بعضی از سو الاتی که در این بخش پاسخ داده میشود عبارتند از:
خلاصه ماشینی:
"فکر کردن در تمام مدت اگر شما از تمام نیرویتان جهت ایجاد یک نگرش برنده-برنده با خریدار استفاده کنید اما آنها بر نگرش برنده-بازنده تکیه کنند چه خواهد شد؟اگر آنها از قانون برنده -برنده استفاده نکنند،آیا شما استفاده میکنید؟ یک دستورجلسه01،لیستی است از آنچهکه درنظر است بحث شود و آنچه که برای یک جلسه مذاکره مناسب است این لیست به تعیین مرزها و مسیری که فرد باید در آن پیش رود کمک میکند انگاره 4 یک لیست از دستور جلسه را ارائه میدهد تیم فروش باید با یک دستورجلسه به مذاکره وارد شود.
4-استراحت و صرف قهوه 5-مسائل موردبحث الف-چگونه و چهموقع ماشینها در 51 مکان جایگزین میشوند؟ ب-چند درصد کاهش پرداخت درصورت لزوم داده خواهد شد؟ چ-قیمت چقدر خواهد بود؟تغییر در قیمتآیا داده خواهد شد؟درغیراینصورت این قیمت چقدر باقی میماند؟ 6-خلاصه توافقات بعمل آمده راهبردهای برنده-بازنده کتابهای زیادی نوشته شده است و مشاورین زیادی آموزشهای خوبی به خریداران و فروشندگان جهت اتخاذ راهبردهایی مؤثر در مذاکره میدهند متأسفانه تعداد زیادی از این تکنیکها برای رسیدن به موقعیت برنده-بازنده طراحی شدهاند ما چند نوع از تکنیکهایی که خریداران امکان دارد درطی مذاکره با آن روبرو شوند را بحث خواهیم کرد این دانش به تیم مذاکرهکننده کمک میکند که از موقعیت خویش دفاع و درصورت لزوم حمله کند هردسته خریداران و فروشندگان گاهگاهی از راهبردهای برنده-بازنده که در اینجا توصیف شد بهره گیرند از آنجائیکه ما فرض کردیم فروشندگان تگرش برنده-برنده را پذیرفتهاند،این بخش بر روی این موضوع که فروشندگان چگونه با خریداران روبرو شوند و چه کسی از این تکنیکها استفاده کنند تمرکز دارد."