Skip to main content
فهرست مقالات

چه عواملی فشار شغلی ایجاد می کند؟

مترجم:

(3 صفحه - از 32 تا 34)

کلید واژه های ماشینی : فشار روانی ،عواملی فشار شغلی ،کارکنان ،کارمندان ،سازمان ،انسان ،سابقهء مطالعه دربارهء فشار روانی ،عصبی ،محیط کار ،خیر ،ارباب‌رجوع ،فشار عصبی ،فشار روانی در محیط کار ،رفتار ،عوامل ایجاد فشار روانی ،عوامل دهگانهء فشار روانی ،کارکنان سازمان مورد مطالعه ،رفتار ارباب‌رجوع عصبی ،مدیریت ،فرد لوتانز سابقهء مطالعه ،دچار فشار روانی ،کار ،فشار شغلی درمیان عده‌ای کارمند ،درصد مشاغل کارمندی ،نشان می‌دهد کارکنان ،بررسی فشار روانی ،انواع فشار روانی ،فشار روانی در عملکرد انسان ،کارمندان به فشار روانی ،سابقهء مطالعه

خلاصه ماشینی:

"4-به نظر استیفن فشار روانی وضعیت‌ پویایی است که فرد در آن وضعیت با یک‌ فرصت،محدودیت یا نیاز مواجه می‌شود که مرتبط با آن چیزی است که وی تمایل به‌ آن دارد و نتایج حاصل برای وی مبهم و نامطمئن و درعین‌حال بااهمیت است» نتایج یک بررسی میدانی برای علل بررسی فشار شغلی درمیان‌ عده‌ای کارمند یک سازمان دولتی‌ پرسشنامه‌ای حاوی 81 سؤال سه‌گزینه‌ای‌ (بلی،خیر،تاحدودی)،و 4 سؤال مربوط به‌ مشخصات فردی تهیه و پس از آزمون،در بین حدود ده‌درصد اعضای این سازمان‌ (05 نفر از 774 نفر)توزیع شده. ضمنا،درصدهای یاد شده در برابر توقع غیرمنطقی و پرحرفی ارباب رجوع به‌ ترتیب زیر بود: توقع بیجا بلی‌\خیر\تاحدودی 42\04\63 پرحرفی‌\02\84\23 6-توقعات غیرمنطقی همکاران به‌ترتیب با 06،21 و 82 درصد(گزینه‌های بلی،خیر،تا حدودی)را نشان می‌داد و معرف این بود که کارکنان سازمان موردمطالعه بسیار بیش ازآنکه از رفتار ارباب رجوع عصبی و دچار فشار روانی شوند،از رفتار غیرمنطقی همکاران خودشان به فشار روانی دچار می‌شوند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.