Skip to main content
فهرست مقالات

نقش شرکتهای تعاون صیادی در مناطق ساحلی کشور

نویسنده:

(5 صفحه - از 9 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : تعاونی، صیادی، شرکتهای تعاونی صیادی، تعاون صیادی در مناطق ساحلی، استان، شرکتهای تعاونی، صید، امور اتحادیه‌های تعاونی صیادی استانها، شرکتهای تعاونی خدمات صیادی، شرکتهای تعاونی تولیدی صیادی

خلاصه ماشینی:

"لزوم برنامه ریزی مدرن جهت‌ شرکتهای تعاونی صیادی در راستای برنامه دوم توسعه‌ اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی کشور، استفاده بهینه از کلیه امکانات در آبهای‌ شمال و جنوب کشور،ایجاد شرایط لازم‌ جهت بالا بردن ارزش افزوده فرآورده‌های‌ شیلاتی و نیز افزایش کمیت و بهبود کیفیت‌ محصولات دریایی سرلوحه امور خواهد بود که خطمشی اساسی دولت در برنامه‌ دوم توسعه کشور مبنی بر واگذاری امور اجرایی به مردم بوده،واگذاری تأسیسات‌ شیلاتی و کلیه فعالیتهایی که به نحوی با امر تصدی‌گری مرتبط است به بخش‌ غیر دولتی از ویژگیهای برنامه دوم توسعه‌ اقتصادی است که در این امور اتحادیه‌های‌ تعاونی صیادی استانها و اتحادیه‌ سراسری با تحویل‌گیری امور مربوط به‌ صید و صیادی مانند صدور مجوز صید در بنادر صیادی،تحویل سوخت،تعمیر و نگهداری بنادر صیادی به خود گردانی‌ واقعی امور صیادان دست یابد که این امور با مساعدت وزارت تعاون و شرکت سهامی‌ شیلات ایران به انجام خواهد رسید. بافت اجتماعی صیادان این استان‌ نشانگر سنتی بودن امر صیادی بوده‌ بطوریکه 7/6 درصد از صیادان عضو در شرکتهای تعاونی دارای سن زیر 02 سال، 63/7 درصد بین 02 تا 03 سال،23/8 درصد بین 04سال،41/3 درصد بین‌ 04 تا 05 سال،6/5 درصد بین 05 تا 06 سال‌ و در نهایت 2 درصد صیادان دارای سن‌ بالای 06 سال می‌باشند،با نگاهی اجمالی‌ مشخص می‌گردد که اکثر صیادان سنی‌ وزارت تعاون آمادگی دارد تسهیلاتی را جهت فراهم نمودن و تکمیل حلقه‌های‌ واسطه تولیدی و در زمینه صنایع تبدیلی عمل‌آوری و فرآوری محصولات دریایی‌ بمنظور بالا بردن ارزش افزوده فرآورده‌های شیلاتی و نیز افزایش کمیت تولید و استحصال محصولات دریایی در اختیار اتحادیه‌ها و تعاونیها قرار دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.