Skip to main content
فهرست مقالات

انگیزش در کار

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : انگیزش ،کارکنان ،انگیزش در کار ،تعاونیهای ،کشاورزی ،کوشش ،حرکت ،نیازهای کارکنان در محیط کار ،کار ،مدیران ،بخش کشاورزی و تعاونیهای کشاورزی ،انسان ،احساس ،پاداش ،نظریه ،محیط کار ،تعاونیهای کشاورزی ،محیط سازمانی رافع نیازهایشان ،دانشمندان ،سازمانی ،فعالیت ،ارزشها ،زمان ،اجتماعی ،نیازهای انسان ،تعاونیهای کشاورزی فعالیت ،هدف ،بخش‌های فعالیت بازرگانی تعاونیها ،تعاونیهای کشاورزی کره اصلاحات سازمانی ،نظام

خلاصه ماشینی:

"حال،مجددا برمی‌گردیم به مطلب مورد اشاره قبلی یعنی اگر بخواهیم در افراد ایجادانگیزش کنیم بایستی نیازهای آنان‌ را تشخیص دهیم و شرایط را به نحوی‌ ترتیب دهیم که فعالیت آنان در محیط سازمانی رافع نیازهایشان باشد یعنی هم‌ کار انجام شود و هم نیاز افراد مرتفع گردد. لذا مدیران سعی می‌کنند،برای کارکنان‌ ارزش قائل شوند و به شخصیت آنان‌ احترام بگذارند؛روابط اجتماعی را در محیط کار تسهیل کنند تا گردهمایی‌هایی به‌ وجود آید و کارکنان از اینکه در یک محیط اجتماعی مورد علاقه خود فعالیت دارند لذت برند؛به آنان کارهای مناسب و در سطح فکری نسبتا پیچیده ارجاع کنند تا تمامی قوای ذهنی آنان بکار افتد؛در تصمیمات از کمک فکری و مشارکت آنان‌ استفاده کنند؛حتی الامکان به آنان این‌ فرصت را بدهند که مستقل از مداخله مافوق‌ کار کنند؛حقوق کافی و فضای فیزیکی‌ مناسب برای آنان تعیین کنند؛و پاداش‌ها و تشویق‌هایی را بکار برند که نشانه‌ قدردانی از زحمات آنان و نشانگر عدالت‌ استخدامی باشد. چند سوال برای اندیشه بیشتر در زمینه‌انگیزش: -آیا تمامی نیازهای انسان حقیقی و قابل‌ قبول است یا بخشی از آنها کاذب هستند؟ چگونه می‌توانیم نیازهای کاذب را از نیازهای واقعی تمیز دهیم؟ -کدام بخش از نیاز بیشتر مورد قبول‌ دیدگاه مذهبی می‌باشد؟-آیا ارزشها عامل قوی‌تر از نیازها در ایجادانگیزش‌اند؟ -ارزشها چگونه پدید می‌آیند؟ -چه راهها یا روشهای عملی دیگری را، غیراز آنچه در این مقاله آمده است، می‌توانیم برای ایجادانگیزش به کار در کارکنان بکار ببریم؟ منابع و مأخذ: 1-قانون استخدام کشوری 2-سیاستها و نظامهای‌انگیزشی در بخش‌ دولتی جمهوری اسلامی ایران."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.