Skip to main content
فهرست مقالات

تعاونیهای مصرف محلی در گیرودار رفتن و ماندن: گزارشی از وضعیت تعاونیهای مصرف (1)

کلید واژه های ماشینی : تعاونیهای مصرف محلی، تعاونیهای مصرف محلی در گیرودار، اتحادیه شرکت تعاونیهای مصرف محلی، شرکت تعاونی مصرف محلی، وضعیت تعاونیهای مصرف، سرمایه، اقتصادی، مصرف محلی در گیرودار رفتن، مدیرعامل، دولت

خلاصه ماشینی:

"» وی در ادامه می‌گویدتعاونیهای‌ مصرف محلی در مقایسه با سایر فروشگاهها 5 تا 51 درصد ارزانتر کالاهای‌ خود را ارائه می‌کنند و برای مردم‌ بصرفه‌تر است که از تعاونی خرید کنند و اما به علت کمبود جا ما مجبوریم کالاهای‌ محدودی عرضه کنیم و همین امر باعث‌ می‌شود که نیاز مردم رفع نشود و آنان‌ ترجیح می‌دهند از فروشگاههای بزرگی‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) مانند رفاه یا شهروند که از امکانات مناسب‌ و تنوع اجناس خرید کنند که این ضربه‌ای‌ است به تعاونیهای محلی که با سرمایه و فعالیت مردم شکل گرفته‌اند و به حیات خود ادامه می‌دهند اما اگر دولت بخواهد نظام‌ توزیع کالا را هدایت کند و سامان ببخشد بایستی از این تعاونی‌های خودجوش که‌ هم اکنون شکلی از نهادهای اجتماعی را به‌ خود گرفته‌اند حمایت کند و حتی الامکان‌ شرایطی فراهم سازد تا آنها به کالاهای‌ اساسی راحت‌تر و آسانتر از گذشته دست‌ پیدا کنند. مشکل مکان نیز یکی دیگر از مشکلات‌ اساسی و قدیمی تعاونیهاست بعضی از تعاونیها با داشتن سرمایه کافی سعی‌ کردند مکان مناسبی برای خود تدارک‌ ببینند ولی بسیاری از آنها که دارای‌ سرمایه اندک هستند،نتوانستند جای‌ مناسبی برای خود دست و پا کنند و در این‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) *بدنبال گسترش شهرکهای‌ اقماری،استقبال از تشکیل‌ تعاونیها سیر صعودی‌ داشته به طوری که در سه‌ سال اخیر،بیست شرکت‌ تعاونی مصرف محلی فعال‌ با امکانات مناسب تأسیس‌ شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.