Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت خرید در تعاونیهای مصرف

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : مدیریت خرید در تعاونیهای مصرف، مدیر، خرید در تعاونیهای مصرف، اطلاعات، سیستم اطلاعاتی مدیریت، سیستم، واحد خرید در تعاونیهای مصرف، سیستم فرعی برراندمان سازمان اثر، مدیران خرید در تعاونیهای مصرف، واحد خرید تعاونی مصرف

خلاصه ماشینی:

"در این مقاله تلاش شده است ضمن بحث پیرامون کارکرد،جایگاه و وظایف واحد خرید در تعاونیهای مصرف به بررسی نحوه مدیریت این واحد بپردازیم همچنین در مورد نقش سیستم‌ اطلاعاتی مدیریت در واحد خرید،چگونگی گزارش مدیر خرید به مدیرعامل شرکت و همچنین‌ ارزیابی سیستم خرید تعاونی به بحث پرداخته‌ایم و در انتها 01 توصیه مهم را برای مدیران خرید تعاونیهای مصرف ارائه نموده‌ایم: کارکرد،جایگاه و وظائف واحد خرید در تعاونیهای مصرف قبل از بحث در خصوص وظائف و جایگاه واحد خرید در تعاونیهای مصرف‌ یادآور می‌شود در این نوشتار از روش‌ تحلیل سیستمی برای تعیین مسائل خرید در تعاونیهای مصرف استفاده می‌کنیم لذا در ابتدا توضیح مختصری در ارتباط با سیستم را ارائه می‌دهیم. مدیریت این واحد باید تلاش کند کالاها را به اندازه کافی با کیفیت مناسب،از منبع معتبر و در زمان مناسب و شرایط مطلوب خریداری کند عملکرد مطلوب این‌ واحد منجر به این می‌شود که کالاهای‌ مورد نیاز همواره در دسترس اعضاء قرار گیرد کیفیت و قیمت مناسب آنها برای خرید بیشتر در آنهاانگیزه ایجاد کند. سیستم اطلاعاتی مدیریت و نحوه استفاده از آن در واحد خرید تعاونی مصرف مدیر خرید در تعاونیهای مصرف‌ ضمن بهره‌گیری از سیستم اطلاعاتی و نتایج این سیستم برای تصمیم‌گیری در مورد آمیخته‌های خرید لازم است 4 عامل‌ اولویت،اهمیت،مصلحت و منفعت را نیز در نظر گیرد. گاهی اوقات در ارزیابی عملکرد سیستم خرید با عامل چگونگی ارتباط با عرضه‌کنندگان توجه می‌شود و منظور از آن این است که تعاونی نه تنها نیازمندیهای‌ خاص خود را با قیمتهای قابل رقابت تامین‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود)می‌سازد بلکه از تسهیلات ویژه‌ای که‌ عرضه‌کنندگان در اختیارش قرار می‌دهند استفاده می‌برد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.