Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی عوامل مؤثر در گرایش به شاخه کار دانش (آموزش فنی و حرفه ای) نظام جدید آموزش متوسطه از دیدگاه دانش آموزان این رشته در شهر اصفهان

نویسنده: ؛ ؛

زمستان 1378 - شماره 2 (10 صفحه - از 135 تا 144)

کلید واژه های ماشینی : نظام جدید آموزش متوسطه ،آموزش فنی و حرفه‌ای ،شاخهء کار دانش شهر اصفهان ،شاخهء کار دانش ،پسر به شاخهء کار ،آموزشهای فنی ،عوامل مؤثر در گرایش ،دانش‌آموزان دختر ،دانش‌آموزان دختر و پسر ،گرایش به شاخهء کار ،گرایش دانش‌آموزان دختر ،شهر اصفهان ،دانش‌آموزان دختر و پسر شهر ،دانش‌آموزان به شاخهء کار ،کار دانش ،شاخهء کار دانش بیشترین ،شخصی در گرایش دانش‌آموزان ،گرایش دانش‌آموزان به رشتهء ،گرایش به شاخهء ،شاخهء ،دانش‌آموزان به شاخهء ،متوسطه ،عوامل مؤثر ،بررسی عوامل مؤثر ،میزان در گرایش دانش‌آموزان ،گرایش دانش‌آموزان ،پسر شهر اصفهان ،نظام جدید ،عوامل شخصی در گرایش ،دانش‌آموزان پسر مؤثر

این پژوهش گامی در جهت شناخت علل گرایش به شاخهء کار دانش(آموزش فنی و حرفه‌ای نظام جدید آموزش متوسطه)از دیدگاه دانش‌آموزان دختر و پسر شهر اصفهان می‌باشد که در آن عوامل آموزشی،شخصی،اقتصادی،خانوادگی و اجتماعی به عنوان عوامل مؤثر در این گرایش مورد بررسی قرار گرفته‌اند. اطلاعات این پژوهش از پرسشنامهء توزیع شده بین دانش‌آموزان پسر(441 نفر) و دختر(46 نفر)شاخهء کار دانش شهر اصفهان در سال تحصیلی 77-67 به دست‌ آمده است که با نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شده‌اند.پرسشنامه 83 سؤال‌ بسته پاسخ داشته است. به‌طورکلی در این پژوهش مشخص شد که عوامل شخصی(فردی)در گرایش‌ دانش‌آموزان دختر و پسر به شاخهء کار دانش بیشترین تأثیر را دارد و در میان پسران‌ سایر عوامل به یک اندازه در گرایش آنها مؤثر بوده،ولی به ترتیب عوامل اقتصادی، خانوادگی،اجتماعی پس از عوامل شخصی در گرایش دانش‌آموزان دختر بیشتر از دانش‌آموزان پسر مؤثر بوده است. در ضمن بین رشته‌های تحصیی در مورد تأثیر همهء عوامل(آموزشی،شخصی، اقتصادی،خانوادگی،اجتماعی)در گرایش دانش‌آموزان به شاخهء کار دانش تفاوت‌ معنی‌داری وجود دارد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.