Skip to main content
فهرست مقالات

عروسک درمانی

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : درمانی ،کودکان ،عروسک درمانی ،دانش‌آموزان ،دانش‌آموزان عقب‌مانده ذهنی ،اصلاح رفتارهای سازش نایافته کودکان ،رفتار سازشی ،بازی‌درمانی ،رفتار سازشی کودکان عقب‌مانده ،سازشی کودکان عقب‌مانده ذهنی ،عروسک درمانی بر رفتارهای سازشی ،عروسک درمانی رفتارهای سازشی دانش‌آموز ،آموزش ،سازش نایافته کودکان استثنائی ،تغییر و اصلاح رفتارهای سازش ،کودکان عقب‌مانده ذهنی ،تغییر رفتار سازشی دانش‌آموزان عقب‌مانده ،سازشی دانش‌آموزان عقب‌مانده ذهنی ،ذهنی آموزش‌پذیر ،نمایش ،بازی و بازی‌درمانی ،کودکان استثنائی ،تأثیر عروسک درمانی ،اصلاح ،تشخیص ،تعدیل رفتارهای سازشی ،کلاس ،کودکان استثنائی رفتار سازشی ،رفتارهای سازشی افراد عقب‌مانده ،عروسک درمانی بر دانش‌آموزان

بازی و بازی درمانی را می‌توان در تعدیل رفتارهای سازشی مورد بحث قرار داد، اما آنچه بیشتر مورد نظر است هدفدار بودن آنها به عنوان برنامه بهبود، تغییر و اصلاح رفتارهای سازش نایافته کودکان استثنائی است.امروزه در اکثر مراکز درمان و مدارس استثنائی ویژه دانش‌آموزان عقب‌مانده ذهنی آموزش‌پذیر اطاقی تحت عنوان بازی درمانی در نظر گرفته شده که مورد استفاده معلمان و مشاوران استثنائی است، آنها با استفاده از این اسباب بازیها با کمی ابتکار و فعالیت و در نظر گرفتن اهداف آموزشی و پرورشی می‌توانند استفاده بهینه را برده و به خصوص رفتارهای سازشی این دانش‌آموزان را مورد اصلاح و تغییر قرار داده و به حد نسبتا مطلوبی برسانند.

خلاصه ماشینی:

"امروزه در اکثر مراکز درمان و مدارس استثنائی ویژه دانش‌آموزان عقب‌مانده ذهنی آموزش‌پذیر اطاقی تحت عنوان بازی درمانی در نظر گرفته شده که مورد استفاده معلمان و مشاوران استثنائی است، آنها با استفاده از این اسباب بازیها با کمی ابتکار و فعالیت و در نظر گرفتن اهداف آموزشی و پرورشی می‌توانند استفاده بهینه را برده و به خصوص رفتارهای سازشی این دانش‌آموزان را مورد اصلاح و تغییر قرار داده و به حد نسبتا مطلوبی برسانند. امروزه در اکثر مراکز درمانی و مدارس استثنائی ویژه دانش‌آموزان عقب‌مانده ذهنی آموزش‌پذیر اطاقی تحت عنوان اطاق بازی درمانی در نظر گرفته شده که مورد استفاده معلمان و مشاوران استثنائی است، آنها با استفاده از این اتاق و وسایل بازی موجود در آن از قبیل عروسکها، خانه‌های چوبی، وسایل خانه در ابعاد کوچک و سایر اسباب بازی‌ها با کمی ابتکار و فعالیت و در نظر گرفتن اهداف آموزشی و پرورشی می‌توانند استفاده بهینه را (1){L elacs ytirutam laicos dnalneiV L} (2){L elacs roivaheb evitpadA L} (3){L eliforp latnempoleved llob-nreplA L} برده و به خصوص رفتارهای سازشی این دانش‌آموزان را مورد اصلاح و تغییر قرار داده و به حد نسبتا مطلوبی برسانند. عروسک درمانی به عنوان یک روش درمانی مؤثر بر تغییر رفتار سازشی دانش‌آموزان عقب‌مانده ذهنی آموزش‌پذیر پیشنهاد می‌شود شاید که بتوان با استفاده از آن و توجه به جنبه‌های آموزشی و درمانی، سطح کیفی، رفتاری و آموزشی را در اینگونه کودکان به حد مطلوبتری نزدیک ساخت و تسهیل کننده مشکلات بعدی این گروه بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.