Skip to main content
فهرست مقالات

دانش پردازی: هم اندیشی دانشی در رواندرمانی و هپینوتیزم

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : درمانی، هیپنوتیزم، دانش، روان، روان‌درمانی، هیپنوز، دانش روان‌درمانی و هیپنوتیزم، سوژه، هم‌اندیشی دانشی در روان‌درمانی، درمانجو

خلاصه ماشینی:

"در مورد اینکه آیا بر قراری ارتباط برای یک سوژه ضروری است یا نه جای شک است، که در این باب، آقای کلارک-جکسون یانگ می‌گوید ممکن است فردی خود هیپنوتیزمی را از طریق مطالعه کتابی بیاموزد و نیاز به بر قراری ارتباط با هیپنوتیست نداشت باشد ولی همانطور که ابتدا اشاره شد اگر ارتباط را ایجاد اعتماد، نگرش‌ها و انتظارات مثبت درباره هیپنوتیزم و انگیزش در جهت‌ کسب اهداف درمانی توصیف کنیم، در این حالت پدید آورندگان ارتباط در این فرد، مولفان کتاب بودند و فرد توانسته است که با خودش ارتباط مناسبی ایجاد کند. رکن پنجم، توجه تمرکز یافته:واضح و بدیهی است که در صورتی که سوژه در برابر ایجاد هیپنوتیزم به طور ارادی مقاومت کند به هیچ وجه نمی‌توان وی را هیپنوز کرد(البته باید متذکر شوم که در اینجا مقصود ایجاد ترانس تروفوتروپیک است که یکی از شرطهای اساسی آن همکاری و مشارکت صمیمانه و پر بار سوژه است و گر نه ما می‌توانیم افراد را بدون میل باطنیشان از طریق ترانس ارگوتروپیک گوتروپیک هیپنوز کنیم) فکر می‌کنم در توضیح پدیده ارتباط به اندازه کافی در مورد ایجاد فضای مناسب برای هیپنوز صحبت شد، بهر حال هیپنوتیزم یک فرآیند می‌باشد، آن هم فرایندی اشتراکی."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.