Skip to main content
فهرست مقالات

هنگامه های پرسیدن در رواندرمانی و مشاوره

نویسنده:

کلیدواژه ها : دانش و فن رواندرمانی و مشاوره ،پرسش مشاوره‌ای ،پرسش درمانی ،مشاور درمانگر و درمانگر مشاور

کلید واژه های ماشینی : درمانی ،مشاوره ،مشاور ،هنگامه‌های ،پرسش‌های ،هنگامه‌های پرسیدن در روان‌درمانی ،روان‌درمانی و مشاوره ،بالینی ،رفتارهایی ،دانش ،حالت‌ها ،برون‌فکنی ،دانش‌های بالینی مشاوره ،احساس ،اضطراب ،دانش بالینی ،پرسش‌های روان‌درمانی ،وضعیت ،در روان‌درمانی ،پرسش‌ها مشاوره‌ای مشورت کننده ،هنگامه‌های روان‌درمانی و مشاوره ،نمای ،پرسش‌های روان‌درمانی و مشاوره ،واژه‌ها ،مشورت کننده ،دیدگاه ،هنگامه‌های بالینی در گزارش‌نامه نشان ،کار حالت‌ها و رفتارهای مراجع ،روان‌درمانی پرسش‌ها متوجه حالات ،درمانجو

خلاصه ماشینی:

"5-در رواندرمانی پرسش‌هایی هست که حساسیت درمان را افزایش می‌دهد:حالت‌ها و رفتارهایی را که به خاطر آنها آمده است برجسته‌تر می‌سازد و به آرامش بیشتر مراجع یاری می‌کند:1-آنچه گفتید شما را به یاد خاطراتی انداخت؟2-چیزهایی بود که می‌خواستید بگویید و نگفتید؟3-آنچه گفتید کدام یک بیشتر در شما برجسته‌تر است؟4-اکنون چه تغییر احساس یا حالتی دارید؟ 6-پرسش‌های رواندرمانی کنش تشخیص، درمانی و پژوهشی دارد:احساس آرامش و کاهش هیجان را موجب می‌شود:تعادل و سبک باری درمانجو موجب می‌شود. در رواندرمانی دومین پرسش‌ها بیشتر متوجه هیجان‌ها، تخیلات، اوهام، تمایلات و مقید به حالتها، احساسها و رفتارهای مراجع در خود و با خود اوست، درون‌فکنی و درون‌نمایی‌ها را نشان می‌دهد:منظورتان از افسردگی، اضطراب چیست در شما با چه احساس‌ها و حالت‌هایی همراه است؟با چه احساس و حالتی نشان می‌دهید؟در رابطه با دیگران چگونه نشان می‌دهید؟ پرسش، منظورتان چیست؟تکیه کلام افلاطون-سقراط بود. سخن بگوید؟ وقتی یک حالت، رفتار با ارزشی را از آنها گفت دوباره می‌پرسیم منظورش از آن حالت، رفتار یا ارزش چیست؟به همین ترتیب ا پرسش‌های کلی و مبهم به پرسش‌های جزئی و روشن می‌رسیم؟ در مرحله دوم پرسش را مقید به زمان می‌کنیم:این حالت‌ها را در گذشت هچگونه داشته است؟و فکر می‌کنید در آینده چگونه خواهد داشت؟ پرسش‌های برون‌فکن‌زا در رواندرمانی و مشاوره بکار می‌رود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.