خلاصه ماشینی:
"در قرآن کریم موردهای فراوانی است که از سوی پروردگار، از زبان پیامبران و مردمان به دعا توصل جسته شده است، نمونه بارز آن در سوره حمد و فریضه نماز است در این گزارش با پژوهش در هنگامههای دعا در قرآن کریم و توجه به آنچه در هنگامههای رواندرمانی میگذرد به پرسشهایی چند پاسخ میدهیم: -آیا مراسم دعا با مراحل رواندرمانی مقایسه شدنی است؟چگونه؟ -آیا چگونگی و چندی، سخن و واژهها در قرآن کریم با آنچه در رواندرمانی به کار میورد همسانی دارد؟ -آیا شرایط پذیرش دعا در قرآن کریم، پیامهایی برای افزایش تاثیرپذیری رواندرمانی دارد؟ کلمات کلید:دعا، درمان، رواندرمانی، دعا درمانی ERUC DNA REYARP FO SECNATSNI dnaz ividahK.
واژه و سخن:واژهها و سخنها، کوتاه، ساده، محسوس، مثبت، آهنگدار، روشن باشد و تکرار شود در گفتن شتاب و هیجان نداشته باشد، به زبانی که دعاکننده و درمانجو سخن میگوید و معنی آنها را درمییابد باشد و خواست واقعی و روزانه او را نشان دهد: فرانگری:توانایی فرانگری در هنگامههای دعا به شهودی عارفانه و در هنگامههای درمان به بینشی داشمندانه منجر میشود در یک جا خود را در خدا و در جای دیگر خدا را در خود مییابیم.
هر دانشبالینی مجتمع روان-فضای پویایی است از تلاشهایی که با پشتوانههای خاص بروز میکند، با نظریههای معین فرانگری میشود و با راهکارهای مشخص گستردگی، ژرفا، جهت، معنی و حساسیت پیدا میکند دادههای آن در چند وضعیت بستهبندی میگردد و برداشت میشود؟ -آیا دعاها آنطور که در رسانهها، مساجد، منابر اجرا میشود بهداشتی و درمان کننده است؟ -آیا میتوان با توجه به آنچه در مراسم و برپایی نماز و دعا میگذرد از آسیبشناسی دعا سخن گفت؟چگونه؟ -آیا میتوان از دعا برای بهداشت روانی فردی و اجتماعی سود جست؟چگونه؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود)"