Skip to main content
فهرست مقالات

بخش نخست: از دانش آزادی تا آزادی دانش

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : دانشجو، رشد، آموزش و پرورش، کودک، روانی، اندیشه، اجتماعی، پیاژه، آموختن، اراده

خلاصه ماشینی:

"بدین ترتیب شرایط انگیزه می‌شود تا اینطور یا انطور تلاش کنیم:اگر هدف نباشد انگیزه نیست و هدفمندی و پروژه بدون آزادی نخواهد بود نمای(1)نمایشگر وضعیت اندیشه سارتر درباره آزادی است نمای(1)کاهش وافزایش آزادی شرایط با هدفافزایش آزادی آزادی بنیادینانتخاب برای خودانتخاب با انگیزهپروژه شرایط بدون هدفکاهش آزادی برداشت‌ها: در دیدگاه سارتر هنگامی که فرد(دانشمند و دانشجو)در شرایط و موقعیت‌ها(دانشگاه‌ها) قرار می‌گیرد، از انجا که در بودن آزاد است، هدفی را پیشنهاد می‌کند، در این حال انتخابی برای خود 4 می‌کند، با انگیزه و با پروژه می‌شود، اگر شرایط دانشی و دانشگاهی در خدمت (1)ژان پل سارتر فیلسوف فرانسوی میانه قرن بیستم متولد1905 (2) 1943-dramillag-de(314. شناخت، خاستگاه آزادی است دکارت 1 شناخت 2 را خاستگاه آزادی می‌داند:شناخت شهودی 3 است که از دریافت روشن خوبی و درستی داریم، انسانی که هیچ شناختی ندارد آزاد نیست:آزاد بودن بی‌تفاوط بودن (1)به جای فرد یا انسانی که سارتر به‌طور عام سخن می‌گوید، دانشمند و دانشجو را و بجای شرایط و موقعیت‌ها محیط، فضاهای دانشی و دانشگاهی را قرار داده‌ایم انتخاب این یا آن چیز نیست زیرا هرچه به سوی یک چیز گرایش پیدا کنیم نشان آن است که از آن چیز شناخت بیشتری داریم:خوبی و درستی را در آن روشن تر می‌بینیم:خداوند اندیشه ما را برای انتخاب آزاد مجهز کرده است هنگامی که خوبی و راستی را بشناسیم، بدون دشواری انتخاب می‌کنیم، کاملا آزادیم و هرگز بی تفاوت نخواهیم بود 4 اگر خوبی و درستی را نشناسیم آزاد نیستیم از قضاوت و عمل باز می‌مانیم:هنگامی که شناخت داریم با اعتماد فراوان عمل می‌کنیم و حقیقت را ابراز می‌داریم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.