Skip to main content
فهرست مقالات

بخش دوم: از آزادی دانشی تا دانش آزادی

نویسنده:

(14 صفحه - از 34 تا 47)

کلید واژه های ماشینی : دانش ،فرانگری ،دانش ورزی و دانش پردازی ،فلسفه ،پرسش ،دانش‌پژوهی ،پرسش‌های فرانگرانه فلسفه دانش ،تلاش‌های ،پردازی ،آگاهی و خودخواستگی ،هنگامه ،تلاشگری‌های دانش ،فرانگرانه ،آزادی فرانگری و فرانگری آزادی ،پژوهش ،نمای ،پرسش‌های فرانگرانه دانش در پژوهش ،نمای پرسش‌های فرانگرانه دانش ،معنی ،آفرینندگی ،فلسفه آزادی دانش ،هستی‌های ،پرسش‌های فرانگرانه ،فرانگرانه دانش در پژوهش دانشی ،آزادی دانش ،مجتمع تلاش‌های فرانگرانه دانشمند ،پاسخ‌یابی ،مشاهده ،دیدگاه ،آگاهی و خودخواستگی تلاش‌های دانشی

خلاصه ماشینی:

"وضعیت‌ها\ زمینه‌ها\ دانش‌پژوهی فرمان خواست در آگاهی وآزادی دانش ورزی درخشیدن آگاهی در آزادی و خودخواستگی دانش‌پردازی پیام آزادی در آگاهی و خودخواستگی تلاشگر و تلاش‌ها پژوهشگر (دانشمند) دیدگاه (جهان بینی دانشی) مورد (هستی پژوهشی) مشاهده (آغاز درگیری) پرسش (فریاد آزادی، آگاهی و خواست) پاسخ‌یابی (آفرینندگی) معنی دادن (رسیدن به جاودانگی) پرسش‌ها کیست؟چه دانشی را؟کجا؟چگونه؟و از کدام دانشمندان اندوخته است؟ با چه دیدگاهی، از کدام دانش‌ها و در چه زاویه‌ای به هستی‌های جهان می‌نگرد؟ چیست؟و در چه زاویه‌ای از دیدگاه دانشی پژوهشگر قرار گرفته است؟ آیا با تمام حواس و با تمام هستی دانشی خود با مورد درگیر می‌شود؟ چه چیز است؟در خود و در رابطه با دیگر چیزها چگونه هست، بوده و خواهد بود؟ برای پیدا کردن پاسخ‌ها کجا، با چه، چه مدتی و چگونه تلاش کرد؟چه روشی را پیش گرفت؟چه شیوه‌هایی را ابداع کرد؟ آیا پاسخ‌هائی که یافته است در هستی‌های دیگر بکار بردنی است؟کدام، کجا و چگونه؟ آیا با بکارگیری پاسخ‌ها فن‌آوری‌ها و راه‌کارهای تازه‌ای را پیشنهاد می‌کند؟ آیایافته‌ها و برداشت‌های او پاسخ‌گوی پرسش‌ها درباره هستی‌های دیگر است؟ آیا پاسخ‌هائی که یافته است دیدگاه دانشی او را گسترده و ژرف‌تر می‌سازد؟دیدگاه تازه‌ای را به دانش او می‌گشاید؟آیا یافته‌های او به گسترش و ژرفای دانش‌های دیگر می‌افزاید؟ نمای(8)نمایشگر درگیری‌های پژوهشگران است با موردها و موضوع‌ها:پژوهشگر دانش، از دیدگاهی روشن و متمایز با هستی‌های جهان درگیر می‌شود و مجتمعی جاندار از پژوهش دانشی به وجود می‌آورد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.