Skip to main content
فهرست مقالات

بخش دوم: از آزادی دانشی تا دانش آزادی

نویسنده:

(14 صفحه - از 34 تا 47)

کلید واژه های ماشینی : دانش، فرانگری، دانش ورزی و دانش پردازی، فلسفه، پرسش، دانش‌پژوهی، پرسش‌های فرانگرانه فلسفه دانش، پردازی، آگاهی و خودخواستگی، هنگامه

خلاصه ماشینی:

"وضعیت‌ها\ زمینه‌ها\ دانش‌پژوهی فرمان خواست در آگاهی وآزادی دانش ورزی درخشیدن آگاهی در آزادی و خودخواستگی دانش‌پردازی پیام آزادی در آگاهی و خودخواستگی تلاشگر و تلاش‌ها پژوهشگر (دانشمند) دیدگاه (جهان بینی دانشی) مورد (هستی پژوهشی) مشاهده (آغاز درگیری) پرسش (فریاد آزادی، آگاهی و خواست) پاسخ‌یابی (آفرینندگی) معنی دادن (رسیدن به جاودانگی) پرسش‌ها کیست؟چه دانشی را؟کجا؟چگونه؟و از کدام دانشمندان اندوخته است؟ با چه دیدگاهی، از کدام دانش‌ها و در چه زاویه‌ای به هستی‌های جهان می‌نگرد؟ چیست؟و در چه زاویه‌ای از دیدگاه دانشی پژوهشگر قرار گرفته است؟ آیا با تمام حواس و با تمام هستی دانشی خود با مورد درگیر می‌شود؟ چه چیز است؟در خود و در رابطه با دیگر چیزها چگونه هست، بوده و خواهد بود؟ برای پیدا کردن پاسخ‌ها کجا، با چه، چه مدتی و چگونه تلاش کرد؟چه روشی را پیش گرفت؟چه شیوه‌هایی را ابداع کرد؟ آیا پاسخ‌هائی که یافته است در هستی‌های دیگر بکار بردنی است؟کدام، کجا و چگونه؟ آیا با بکارگیری پاسخ‌ها فن‌آوری‌ها و راه‌کارهای تازه‌ای را پیشنهاد می‌کند؟ آیایافته‌ها و برداشت‌های او پاسخ‌گوی پرسش‌ها درباره هستی‌های دیگر است؟ آیا پاسخ‌هائی که یافته است دیدگاه دانشی او را گسترده و ژرف‌تر می‌سازد؟دیدگاه تازه‌ای را به دانش او می‌گشاید؟آیا یافته‌های او به گسترش و ژرفای دانش‌های دیگر می‌افزاید؟ نمای(8)نمایشگر درگیری‌های پژوهشگران است با موردها و موضوع‌ها:پژوهشگر دانش، از دیدگاهی روشن و متمایز با هستی‌های جهان درگیر می‌شود و مجتمعی جاندار از پژوهش دانشی به وجود می‌آورد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.