Skip to main content
فهرست مقالات

تشخیص و درمان اختلالهای رفتاری - عاطفی کودکان عقب مانده ذهنی و عادی

نویسنده: ؛

کلید واژه های ماشینی : کودکان عقب‌مانده ذهنی ،اختلالهای رفتاری ،اختلال رفتار ،کودکان عقب‌مانده ،ذهنی ،عقب‌ماندگی ذهنی ،اختلالهای روانی ،عقب‌مانده ذهنی ،بهره هوشی ،اختلال روانی در عقب‌ماندگان ،افراد عقب‌مانده ذهنی ،عقب‌مانده ،اختلالهای روانی در عقب‌ماندگی ،اختلالهای روانی در کودکان ،اختلالهای روانی کودکان عقب‌مانده ،عقب‌ماندگان ذهنی ،فزون جنبشی ،کودکان عادی ،عادی ،والدین کودکان عقب‌مانده ذهنی ،افراد عقب‌مانده ،شخصیتی کودکان عقب‌مانده ذهنی ،عقب‌ماندگی ذهنی شدید ،عاطفی کودکان ،عقب‌ماندگان ذهنی خفیف ،اختلال شخصیت ،بهره هوشی عادی ،اختلالهای عاطفی ،تشخیص اختلالهای روانی ،آسیب‌شناسی روانی کودکان

در زمینه آسیب‌شناسی روانی کودکان، مولفان غربی اغلب بروز اختلالهای رفتاری-عاطفی کودکان عقب مانده ذهنی و کودکان عادی(عقب نمانده)را از دید تفاوتهای کمی-کیفی نظام شناختی و کمی-کیفی نظام انگیزشی بین آنها عنوان می‌کنند.در مقاله حاضر، کوشش شده است با توجه به مبانی هر دو دید زمینه‌های زمینه‌شناسی، علت‌شناسی، پدیدایی مرضی، پیشگیری و درمان انواع اختلالهای رفتاری-عاطفی بازنگری می‌شود و شباهتهای میان آنها با کودکان عقب نمانده(عادی)نیز آشکار گردد تا بدین طریق بتوان اقدامات و خدمات متخصصین، مربیان و والدین کودکان عقب مانده ذهنی را سازمان داد و بهبود بخشید.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.