Skip to main content
فهرست مقالات

تأثیر روش حل مسأله بر پیشرفت درس ریاضی (1) دانش آموزان نظام جدید متوسطه

نویسنده:

ISC (10 صفحه - از 9 تا 18)

کلید واژه های ماشینی : روش حل مسأله، میانگین نمرات پس‌آزمون دانش‌آموزان روستایی، تأثیر روش حل مسأله، دانش‌آموزان، میانگین نمرات پس‌آزمون دانش‌آموزان شهری، میانگین نمرات پس‌آزمون دانش‌آموزان، تأثیر روش تدریس حل مسأله، حل مسأله بر پیشرفت درس، روش حل مسأله آموزش، روش حل مسأله بر پیشرفت

خلاصه ماشینی: "بنابراین آموزش با روش حل مسأله تأثیر معنی‌داری بر پیشرفت تحصیلی‌ دانش‌آموزان دارد و نمرات ریاضی گروه آزمایش به‌طور معنی‌دار بیش از نمرات‌ درسی گروه گواه گردیده است. برای‌ رسیدن به این هدف ضروری است که معلمان به اهمیت روشهای تدریس فعال از جمله‌ روش حل مسأله و نقش مطلوب و مؤثر آن در فرایند یادگیری و آموزش توجه خاصی‌ داشته باشند و با ایجاد شرایط مساعد زمینهء تقویت و توسعهء آن را فراهم آورند تا افراد مقاوم،مبتکر و خلاق شوند و بتوانند موقعیتهای ناآشنا را تجزیه و تحلیل کنند، راه‌حل‌هایی برای مسائل جدید بیابند و فشارهای روحی را که به سبب زندگی روزانه و امور غیر منتظره پیش می‌آید از بین ببرند. بنابراین فرض صفر رد می‌شود و فرض مقابل پذیرفته می‌شود و نتیجه می‌گیریم‌ که بین میانگین نمرات دانش‌آموزانی که با روش حل مسأله آموزش دیده‌اند و دانش‌آموزانی که به روش سنتی و معمولی آموزش دیده‌اند تفاوت معنی‌دار وجود دارد و فرض اول تحقیق تأیید می‌گردد. بنابراین نتیجه می‌گیریم بین میانگین نمرهء پس آزمون دانش‌آموزان شهری که با روش حل مسأله آموزش دیده‌اند و دانش‌آموزانی که به روش سنتی آموزش دیده‌اند از لحاظ آماری تفاوت معنی‌داری وجود ندارد یعنی فرض صفر پذیرفته و فرض مقابل رد شد و فرضیهء دوم تأیید نمی‌گردد. فرضیهء دو:بین میانگین نمرات دانش‌آموزان شهری که با روش حل مسأله آموزش‌ دیده‌اند و دانش‌آموزانی که به روش سنتی آموزش دیده‌اند تفاوت معنی‌داری وجود دارد. فرضیه سه:بین میانگین نمرات دانش‌آموزان روستایی که با روش حل مسأله آموزش‌ دیده‌اند و دانش‌آموزانی که به روش سنتی آموزش دیده‌اند تفاوت معنی‌داری وجود دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.