Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی سلسله مراتب ارزشهای دانش آموزان دوره متوسطه استانهای مازندران و گلستان

نویسنده: ؛

پاییز 1379 - شماره 5 (18 صفحه - از 41 تا 58)

کلید واژه های ماشینی : سلسله‌مراتب ارزشهای دانش‌آموزان ،سلسله‌مراتب ارزشهای دانش‌آموزان دختر ،سلسله‌مراتب ارزشها ،سلسله‌مراتب ارزشهای دانش‌آموزان دورهء ،دانش‌آموزان دورهء متوسطه ،متوسطه ،ارزشهای دانش‌آموزان ،دورهء متوسطه ،دختر و پسر ،دانش‌آموزان دختر و پسر ،ارزشهای دانش‌آموزان و سواد والدین ،سطح سواد ،نظام ارزشی ،نوجوانان دختر و پسر ،ارزشهای نوجوانان ،ارزشهای دانش‌آموزان شهری ،ارزشهای دانش‌آموزان پایهء ،متوسطه تفاوت وجود ،متوسطه بررسی ،رفتارهای نوجوانان ،دختران و پسران تفاوت ،سواد والدین ،ارزشهای اجتماعی ،فرضیهء ،ارزشهای آلپورت ،ارزشهای اخلاقی ،رفتارهای نوجوانان می‌شود ،ارزشی در نوجوانان ،پایهء ،مورد فرضیهء

پژوهش حاضر،سلسله مراتب ارزشها را در دانش‌آموزان دورهء متوسطه بررسی کرده‌ است.بدین منظور 0001 نفر از دانش‌آموزان دبیرستانهای استان مازندران و گلستان‌ به شیوهء نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای و طبقه‌ای انتخاب شدند.آزمودنی‌ها به‌ پرسشنامهء سنجش ارزشهای آلپورت،ورنون،و لیندزی‌ (A.V.L) پاسخ دادند. نتایج نشان داد که سلسله مراتب ارزشهای دانش‌آموزان متفاوت است.یافته‌ها نشان‌ می‌دهد که تفاوت سلسله مراتب ارزشهای دانش‌آموزان دختر و پسر معنادار است. سطح تحصیلات والدین با سلسله مراتب ارزشهای فرزندان رابطه دارد.نتایج همچنین‌ نشان می‌دهند که سلسله مراتب ارزشهای دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی اول و دوم‌ متوسطه با سوم و چهارم متوسطه متفاوت است.همچنین سلسله مراتب ارزشهای‌ دانش‌آموزان شهری و روستایی متفاوت است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.