Skip to main content
فهرست مقالات

اضطراب در کلاس زبان خارجه مفاهیم، علل و راهکارهای مقابله

نویسنده:

ISC (16 صفحه - از 143 تا 158)

کلیدواژه ها : اضطراب ،علل ،مفاهیم ،اضطراب از زبان خارجه ،راهکارهای مقابله

کلید واژه های ماشینی : اضطراب ،کلاس زبان خارجی ،اضطراب در کلاس زبان ،یادگیری زبان خارجی ،دانش‌آموزان ،زبان خارجی ،یادگیری زبان خارجی تأثیر ،ایجاد اضطراب در کلاس زبان ،کلاس زبان خارجه مفاهیم ،معلم ،ترس ،کلاس زبان خارجی نقش ،یادگیری زبان خارجی اضطراب ،اشتباه ،عملکرد ،صحبت ،ایجاد اضطراب ،مکین‌تایر و گاردنر ،یادگیری دانش‌آموزان و روشهای یادگیری ،عامل ایجاد اضطراب در کلاس ،عوامل ایجاد اضطراب ،احساس ،یانگ ،کلاس درس ،دانشجویان ،کلاس زبان خارجی توصیه ،یادگیری زبان دچار اضطراب ،مسألهء اضطراب در کلاس زبان ،تجربیات منفی در کلاس زبان ،عوامل

اضطراب یکی از عوامل مؤثر است که بر روی یادگیری زبان خارجی تأثیر می‌گذارد و از آنجا که می‌تواند مانع یادگیری شود،موضوع مهمی است. منظور از اضطراب در این مقاله اضطراب ناتوان‌کننده است که طی آن یک‌ عنصر عاطفی بر روی پردازش شناختی تأثیر منفی به جای می‌گذارد.این نوع‌ اضطراب به سه شکل کلی در دانش‌آموزان بروز می‌کند:جسمی(سردرد و لرزیدن)،درونی و عملکردی(احساس ترس یا هراس)و اجتناب(عدم‌ مشارکت در فعالیتهای کلاسی).تحقیقات نشان می‌دهد که عوامل متعددی در ایجاد اضطراب در کلاس زبان خارجی نقش دارند که به‌طور عمده عبارت‌اند از:عدم درک مطلب،فعالیتهای گفتاری و شنیداری،شیوه‌های آموزشی و درسی،تصحیح اشتباهها،تجربیات منفی در کلاس زبان خارجه و ترس از ارزشیابی منفی.در پایان راهکارهایی برای مقابله با اضطراب در کلاس زبان‌ خارجی توصیه می‌شود،از جمله افزایش آگاهی دانش‌آموزان از مسألهء اضطراب در کلاس زبان خارجی که بعد روانی مسأله است و توجه به سبک‌ یادگیری دانش‌آموزان و روشهای یادگیری مورد ترجیح آنها که بعد آموزشی‌ را تشکیل می‌دهد.

خلاصه ماشینی:

"اضطراب یکی از عوامل مؤثر است که بر روی یادگیری زبان خارجی تأثیر ایجاد اضطراب در کلاس زبان خارجی نقش دارند که به‌طور عمده عبارت‌اند (1)-عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد واحد ارسنجان،کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی اضطراب در کلاس زبان خارجی که بعد روانی مسأله است و توجه به سبک‌ هرگونه بررسی و تحقیق در این زمینه می‌تواند به یادگیری زبان خارجی کمک کند. داشته باشد،ولی در کلاس زبان خارجی انواع دیگری از اضطراب وجود دارد. و معلم نیز می‌تواند عاملی دیگر در ایجاد اضطراب باشد که مثال آن تصحیح اشتباههای‌ آزمون زبان نیز می‌تواند به عنوان عاملی دیگر در ایجاد اضطراب باشد. عوامل ایجاد اضطراب به فعالیتهای مختلف گفتاری که معمولا در کلاس زبان خارجه‌ قبلی موفق هستند نیز ممکن است اضطراب ایجاد کند. دانش‌آموزان برای پاسخگویی به سؤالات معلم نیز می‌تواند اضطراب ایجاد کند،چه‌ پرایس(1991)نیز اظهاری دارد که معلمانی که همیشه به تلفظ دانش‌آموزان ایراد می‌گیرند،ممکن است باعث ایجاد اضطراب شوند. نشان می‌دهد که دانش‌آموزان فقط بعد از تکرار تجربهء منفی در یادگیری زبان دچار اضطراب‌ یعنی دانش‌آموزان از ابتدای یادگیری زبان خارجی اضطراب ندارند. آکسفورد(1991)اضطراب شدید در یادگیری زبان خارجی ممکن است مشکلات‌ کلاس زبان خارجی و ترس از ارزشیابی منفی ممکن است در ایجاد اضطراب نقش‌ کلاس زبان خارجی مشکلی نسبتا شایع است و دیگران نیز ترس و احساس ناراحتی‌ برای معلمان و هم برای دانش‌آموزان در رابطه با اضطراب یادگیری زبان است. علاوه بر این موارد نگرش مثبت معلم و دانش‌آموز به یادگیری زبان خارجی نیز"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.