Skip to main content
فهرست مقالات

تأثیر آموزش مهارتهای کنترل کودک به مادران بر کاهش علایم اختلال نقص توجه بیش فعالی کودکان و افسردگی مادران

نویسنده: ؛ ؛ ؛ ؛

پاییز 1385 - شماره 29 (22 صفحه - از 81 تا 102)

کلیدواژه ها : آموزش مهارتهای پایش کودک ،اختلال نقص توجه/بیش فعالی ،تغییر رفتار ،مادران

کلید واژه های ماشینی : کاهش علایم اختلال نقص توجه ،آموزش مهارتهای کنترل کودک ،اختلال نقص توجه ،نقص توجه ،مهارتهای کنترل کودک ،کنترل کودک به والدین ،آموزش مهارت ،کودکان مبتلا به اختلال ،آموزش رفتاری کنترل کودک ،کاهش علایم اختلال ،کاهش نشانه‌های نقص توجه ،بیش‌فعالی کودکان ،کنترل کودک ،میزان علایم بیش‌فعالی کودکان ،کودک به والدین ،کودکان مبتلا به نقص ،نشانه‌های نقص توجه ،برحسب‌تصادف در گروه آزمایش ،افسردگی مادران ،رفتاری کنترل کودک ،آموزش رفتاری ،میزان علایم بیش‌فعالی ،آموزش رفتاری والدین ،علایم بیش‌فعالی کودکان ،والدین کودکان مبتلا ،کودکان مبتلا ،کودکان بیش فعال ،کاهش علایم ،گروه آزمایش ،اختلال‌های رفتاری

به شیوه‌ای هدفمند برای‌ پژوهش انتخاب شدند.سپس افراد نمونه از نظر متغیرهای سن،جنسیت و تحصیلات باهم همتاسازی شده و برحسب تصادف در گروه آزمایش و گواه‌ قرار گرفتند.در جلسه‌های برنامهء آموزشی مهارتهای کنترل کودک در گروه‌ آزمایش فقط مادران شرکت کردند و به مدت 14 جلسه تحت آموزش مطابق‌ برنامهء بارکلی(1981)و نیز فورهند و مک ماهون(1981)قرار گرفتند اما گروه‌ گواه تا پایان پس آزمون هیچ آموزشی دریافت نکرد.اختلاف زناشویی در بین آنها مشاهده‌ می‌شود. هدف از پژوهش حاضر،بررسی اثربخشی آموزش رفتاری کنترل کودک‌ به والدین بر کاهش نشانه‌های نقص توجه/بیش فعالی و بهبود عملکرد رفتاری

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.