Skip to main content
فهرست مقالات

طراحی مدل نرم افزار آموزش ریاضی بر اساس رویکرد سازنده گرایی

نویسنده:

ISC (18 صفحه - از 19 تا 36)

کلیدواژه ها : نرم‌افزار ،حل مسأله ،سازنده‌گرایی‌1 ،فعالیتهای بیانگر

کلید واژه های ماشینی : کامپیوتر ،سازنده‌گرایی ،اطلاعات ،آموزش به کمک کامپیوتر ،آموزش ،مدل نرم‌افزار آموزش ریاضی ،طراحی مدل نرم‌افزار آموزش ،برنامه‌ریزی درسی دیدگاه سازنده‌گرایی ،دیدگاه سازنده‌گرایی ،برنامه ،دانش ،دیدگاه ،معلم ،فراگیران ،روان‌شناسی ،دیدگاه آموزش کامپیوتری سازنده‌گرایی ،برنامهء درسی ،رفتارگرایی ،اصول روان‌شناسی دیدگاه سازنده‌گرایی ،روان‌شناسی و برنامه‌ریزی درسی ،مبانی کامپیوتری مدل دیدگاه سازنده‌گرایی ،آموزش کامپیوتری در دیدگاه سازنده‌گرایی ،طراحی مدل نرم‌افزاری کامپیوتری ،رفتار ،دانش‌آموزان ،برنامه‌ریزی درسی ،مدل طراحی نرم‌افزار آموزش کامپیوتری ،یادگیری براساس کامپیوتر و کامپیوتر ،فرایند ،نرم‌افزار آموزشی براساس رویکرد سازنده‌گرایی

این مقاله به بررسی توصیفی و تحلیلی دیدگاههای فلسفی،روان‌شناسی و برنامه‌ریزی درسی آموزش به کمک کامپیوتر می‌پردازد و یک نظریهء مفهومنی با عنون«طراحی مدل نرم‌افزاری کامپیوتری از دیدگاه مکتب‌ سازنده‌گرایی در دورهء تحصیلی ابتدایی»ارائه می‌کند. آموزش به کمک کامپیوتر شامل سه مبحث اساسی آموزش به کمک‌ کامپیوتر،یادگیری براساس کامپیوتر و کامپیوتر به عنوان ابزار همه کاره می‌باشد. رویکرد سازنده گرایی در تولید نرم‌افزارهای آموزشی مؤثر است و از کامپیوتر به عنوان ابزار جمع‌آوری و سازماندهی اطلاعات استفاده می‌کند و آموخته‌های‌ فراگیران را به نمایش می‌گذارد.یادگیرنده به کمک کامپیوتر،اطلاعات خود را از طریق فرایند جمع‌آوری اطلاعات جدید،اصلاح و به روز می‌کند. این پژوهش از نوع بنیادی است زیرا به بررسی مبانی فلسفی،روان‌شناسی‌ و برنامه‌ریزی درسی دیدگاه سازنده‌گرایی،رفتارگرایی و شناختی می‌پردازد و در نهایت مدل نرم‌افزار آموزشی براساس رویکرد سازنده‌گرایی ارائه می‌گردد. راهبردهای یک تحقیق نظری از نوع عملی در برنامهء درسی شامل چهار راهبرد مشخص کردن دورنما و کرانهء پدیده یا فرایند برنامه‌ریزی درسی، شناسایی عناصر اساسی و ارتباطی،تبیین جنبه‌های کاربردی برنامهء درسی و بالاخره انتقاد و ارزیابی طرح مفهومی و قالب مطالب ارائه شده می‌باشد، طوری که پژوهشگران دیگر نیز با توجه به اصول علمی و روابط علت و معلولی حاکم بر تحقیق به بررسی روایی و اعتبار مدل ارائشه شده بپردازند. مدل این پژوهش شامل دو بخشی اساسی است.بخش اول مربوط به‌ مراحل آموزش و بخش دوم شامل دو قسمت تکمیلی همکاری و ارزیابی در گروههای کوچک و راهنمایی،تسهیل بخشی و ارزیابی معلم می‌باشد.بازخورد و تقویت نیز در دو بخش کارکرد معلم و گروههای کوچک ارائه می‌گردد.

خلاصه ماشینی:

"نهایت مدل نرم‌افزار آموزشی براساس رویکرد سازنده‌گرایی ارائه می‌گردد. (2)-دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان راهبردهای یک تحقیق نظری از نوع عملی در برنامهء درسی شامل چهار مدل این پژوهش شامل دو بخشی اساسی است. آموزش به کمک کامپیوتر شامل سه مبحث اساسی است. اصول اساسی سازنده‌گرایی عبارت است از اینکه یادگیرنده فقط می‌تواند سازنده‌گرایی یک فلسفهء یادگیری است که به ساختن دانش توسط یادگیرندگان‌ هدف از تحقیق نظری در برنامهء درسی عبارت از تولید و نقد طرحهای مفهومی است و تحقیق نظری از نوع عملی در برنامهء درسی شامل چهار راهبرد است(شورت، شده در بین این عناصر در ذهن پرورش یافته و از طریق مفاهیم ساختاری شکل می‌گیرد. می‌باشد و مفاهیم ساختاری از طریق ایجاد ارتباط در بین مفاهیم یاد شده شکل می‌گیرد. 3-طرح مفهومی ایجاد شده باید در کار برنامهء درسی روزانه و یا تحقیق برنامه درسی‌ مفید باشد و این مدل تلاش دارد که جنبه‌های کاربردی برنامهء درسی را با توجه به‌ شناختی معین می‌گردد و اغلب شامل راهبردهای آموزشی است که از روان‌شناسی‌ دانش‌آموزان است و باید اندیشه‌های فراگیران در فرایند یادگیری مورد تشویق قرار گیرد. رویکرد سازنده‌گرایی در مورد یادگیری به آموزش مشارکتی معتقد است. 51-رویکرد سازنده‌گرایی در مورد یادگیری به آموزش مشارکتی معتقد است(شرمن، گفتنی است که دو بخشی یاد شده بخش د رونی مدل تلقی می‌گردد و در تمام‌ اساس یادگیری در مدل ذکر شده مبتنی بر فعالیت در گروههای کوچک است. کلیهء فعالیتهای یادگیری به صورت گروههای 3 تا 5 نفره از طریق کامپیوتر انجام می‌پذیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.