Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت و مکان یابی مراکز آموزشی با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی (مطالعه موردی: فضاهای آموزشی

نویسنده: ؛ ؛

زمستان 1381 - شماره 67 علمی-پژوهشی (12 صفحه - از 79 تا 90)

کلید واژه های ماشینی : مکان‌یابی مراکز آموزشی ،مراکز آموزشی ،مراکز آموزشی با استفاده ،فضاهای آموزشی مقطع راهنمایی ،فضاهای آموزشی ،شهری ،ساج ،مدارس راهنمایی ،مقطع راهنمایی ،برنامه‌ریزی‌های شهری مورد توجه ،سیستم اطلاعات جغرافیایی ،فضاهای آموزشی مقطع ،اطلاعات جغرافیایی ،استفاده از ساج ،استفاده از سیستم اطلاعات ،شعاع دست‌رسی ،سازگاری موقعیت مکانی ،مدارس مورد مطالعه ،ساج در شهر ،برنامه‌ریزی شهری ،مدارس راهنمایی منطقه ،موقعیت مکانی مدارس ،موقعیت مکانی ،راهنمایی منطقه ،منطقه مورد مطالعه ،معیارهای برنامه‌ریزی کاربری ،مدیریت و مکان‌یابی ،احداث مدارس ،کاربری‌های ناسازگار ،ناسازگار

مدیریت و مکان یابی مراکز آموزشی با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی (مطالعه موردی: فضاهای آموزشی مقطع راهنمایی منطقه هفت تهران) فرج زاده منوچهر,سرور هوشنگ تخصیص فضا به کاربری های آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در برنامه ریزی های شهری مورد توجه می باشد. به دلیل حساسیت کاربری های آموزشی از نظر مسایل مختلف محیطی؛ نحوه تخصیص کاربری ها از اهمیت زیادی برخوردار است. در مقاله حاضر با تشکیل پایگاه اطلاعاتی منطقه 7 آموزش و پرورش تهران از متغیرهای تاثیرگذار از جمله جمعیت؛ کاربری مطلوب شهری و مکان مداری موجود؛ عامل سازگاری و مطلوبیت این مکان ها با بهره گیری از تکنیک سیستم اطلاعات جغرافیایی (ساج) مورد ارزیابی قرار گرفته است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که توزیع فضاهای آموزشی از توزیع موزونی برخوردار نبوده و نیازمند ساماندهی مکان های فعلی و احداث 21 مکان جدید آموزشی با در نظر گرفتن استانداردهای لازم می باشد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.