چکیده:
محیط کسبوکار امروز، محیطی متلاطم، غیرقابل پیشبینی با تغییرات پیچیده و غیرخطی، تحولات ناپیوسته و رقابتی، ضرورتی را برای بانک انصار ایجاد میکند که برای بقا و رشد در محیط رقابتی، با تشخیص بهموقع وکشف فرصتها، منافع بازار را نصیب خود سازند. هدف اصلی تحقیق حاضر، طراحی الگوی توسعۀ تفکر راهبردی مدیران ارشد بانک انصار است. پژوهش حاضر از نوع ماهیت موضوع، پژوهشی تجویزی (هنجاری) و بهلحاظ هدف، کاربردی است. در این جهت الگوی برساختۀ مبتنی بر مطالعات نظری، با استفاده از روش میدانی ارزیابی و اعتبارسنجی انجام شد. در این جهت، جامعۀ موردمطالعۀ پژوهش حاضر را مدیران ارشد صنعت بانکداری و بانک انصار تشکیل میدهند که بهصورت هدفمند نمونهای از آن انتخاب شد و جامعۀ آماری شامل36 نفر از مدیران ارشد نظام بانکی و خبرگان بانکی دارای دانش و تجربه مدیریت راهبردی بود که در این ارزیابی برای تحلیل نتایج و استخراج دادههای جمعآوریشده از طریق پرسشنامۀ استاندارد با ضریب کرونباخ 0.893 و از طریق نرمافزار spss و pls3 با استفاده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی، دادهها تجزیهوتحلیل شد. یافتههای حاصل از تحقیق پس از آزمون و تحلیلهای مرتبط با سؤالات، الگوی توسعۀ تفکر راهبردی مدیران ارشد بانک انصار را تأیید کرد.
خلاصه ماشینی:
الگوی توسعۀ تفکر راهبردی مدیران ارشد بانک انصار محمد شوقی(، محمد بازرگانی<FootNote No="36" Text="دکتری مدیریت سیستم و مدرس دانشگاه"/><FootNote No="37" Text="( استادیار دانشگاه جامع امام حسین(ع)"/>، علیرضا نادری خورشیدی<FootNote No="38" Text="دانشیار دانشگاه جامع امام حسین(ع) (((( استاد دانشگاه تهران"/>، علی دیواندری(((( تاریخ دریافت: 11/08/1395 تاریخ پذیرش: 16/02/1396 چکیده محیط کسبوکار امروز، محیطی متلاطم، غیرقابل پیشبینی با تغییرات پیچیده و غیرخطی، تحولات ناپیوسته و رقابتی، ضرورتی را برای بانک انصار ایجاد میکند که برای بقا و رشد در محیط رقابتی، با تشخیص بهموقع وکشف فرصتها، منافع بازار را نصیب خود سازند.
در این جهت، جامعۀ موردمطالعۀ پژوهش حاضر را مدیران ارشد صنعت بانکداری و بانک انصار تشکیل میدهند که بهصورت هدفمند نمونهای از آن انتخاب شد و جامعۀ آماری شامل36 نفر از مدیران ارشد نظام بانکی و خبرگان بانکی دارای دانش و تجربه مدیریت راهبردی بود که در این ارزیابی برای تحلیل نتایج و استخراج دادههای جمعآوریشده از طریق پرسشنامۀ استاندارد با ضریب کرونباخ 0.
در این پژوهش محقق بهدنبال پاسخ به سؤال «الگوی مناسب برای توسعۀ تفکر راهبردی در مدیران ارشد بانک انصار» است.
در این الگو محیط خارجی بهعنوان عنصر ترغیب و تحریککننده بر توسعۀ تفکر راهبردی مدیران ارشد بانک انصار اثرگذار است.
روابط میان ابعاد و مؤلفههای الگوی توسعۀ تفکر راهبردی مدیران ارشد بانک انصار چگونه است؟ برای خلق الگوی مفهومی تفکر راهبردی از رویکرد ترکیببندی استفاده شده است.