Skip to main content
فهرست مقالات

رویکردهای یادگیری دانشجویان ایرانی در دانشگاه نیوساس ویلز استرالیا

نویسنده: ؛ ؛

کلیدواژه ها : آموزش ،نگرش ،یادگیری ،ایرانی ،پرسشنامه بررسی روشهای یادگیری لانکستر

کلید واژه های ماشینی : رویکردهای یادگیری دانشجویان ایرانی ،بررسی روشهای یادگیری لانکستر ،یادگیری دانشجویان ایرانی ،سبکهای یادگیری دانشجویان ایرانی ،دانشگاه نیوساس ،نیوساس ویلز استرالیا ،سبکهای یادگیری ،استرالیا ،سبکهای یادگیری دانشجویان ،یادگیری دانشجویان ،دانشجویان ایرانی ،نیوساس ،نیوساس ویلز ،روشهای یادگیری ،معنایی ،لانکستر ،سوگیری بازسازی ،سوگیری معنایی ،رویکرد سطحی ،تحصیل در دانشگاه ،زمینه یادگیری ،رویکرد عمقی ،مورد بررسی در زمینه ،میانگین نمرات ،تحصیلی ،رویکردهای دانشجویان ،تحلیل موردی ،مورد بررسی ،نشان می‌دهند ،مورد هر

به منظور شناخت رویکردها و سبکهای یادگیری دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه نیوساس ویلز(1) استرالیا،55 نفر از دانشجویان یاد شده با استفاده از پرسشنامه کوتاه بررسی روشهای یادگیری لانکستر(2)( LASI )مورد بررسی قرار گرفتند.بیشر آزمودنیها مرد،متأهل و دانشجوی بخش مهندسی بودند.تنها 55 نفر(7 زن و 48 مرد)از 110 نفر نمونه در دسترس پرسشنامه یاد شده را تکمیل نموده و به محل مورد نظر فرستادند.دامنه سنی این افراد از 27 تا 49 سال بوده است. گرچه شمار آزمودنیها در بررسی حاضر نسبت به دیگر بررسیهای مشابه کمتر است،یافته‌های موجود نشان می‌دهند که دانشجویان مورد بررسی در زمینه یادگیری مطالب،بیشتر رویکرد معنایی(3)دارند تا رویکرد بازسازی(4).نتایج با استفاده از روش تحلیل موردی و به کمک نرم‌افزار"مینی‌تب(5)"تحلیل گردید.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.