Skip to main content
فهرست مقالات

رویکردهای یادگیری دانشجویان ایرانی در دانشگاه نیوساس ویلز استرالیا

نویسنده:

ISC (5 صفحه - از 55 تا 59)

کلیدواژه ها :

آموزش ،نگرش ،یادگیری ،ایرانی ،پرسشنامه بررسی روشهای یادگیری لانکستر

کلید واژه های ماشینی : پرسشنامه بررسى روشهاى یادگیرى لانکستر، دانشگاه نیوساس ویلز استرالیا، دانشجویان، رویکرد، پرسشنامه، دانشجویان ایرانی در دانشگاه نیوساس، یادگیرى، پرسشنامه کوتاه بررسى روشهاى یادگیرى، سوگیرى بازسازى و سوگیرى معنایى، سوگیرى بازسازى میانگین نمرات

به منظور شناخت رویکردها و سبکهای یادگیری دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه نیوساس ویلز(1) استرالیا،55 نفر از دانشجویان یاد شده با استفاده از پرسشنامه کوتاه بررسی روشهای یادگیری لانکستر(2)( LASI )مورد بررسی قرار گرفتند.بیشر آزمودنیها مرد،متأهل و دانشجوی بخش مهندسی بودند.تنها 55 نفر(7 زن و 48 مرد)از 110 نفر نمونه در دسترس پرسشنامه یاد شده را تکمیل نموده و به محل مورد نظر فرستادند.دامنه سنی این افراد از 27 تا 49 سال بوده است. گرچه شمار آزمودنیها در بررسی حاضر نسبت به دیگر بررسیهای مشابه کمتر است،یافته‌های موجود نشان می‌دهند که دانشجویان مورد بررسی در زمینه یادگیری مطالب،بیشتر رویکرد معنایی(3)دارند تا رویکرد بازسازی(4).نتایج با استفاده از روش تحلیل موردی و به کمک نرم‌افزار"مینی‌تب(5)"تحلیل گردید.

خلاصه ماشینی:

"گرچه شمار آزمودنیها در بررسی حاضر نسبت به دیگر بررسیهای مشابه کمتر است،یافته‌های موجود نشان می‌دهند که دانشجویان مورد بررسی در زمینه یادگیری مطالب،بیشتر رویکرد معنایی(3) دارند تا رویکرد بازسازی(4) . همان‌طور که در جدول مشاهده می‌شود در بخش سوگیری بازسازی میانگین نمرات این افراد در زیر مقیاس وابستگی به منابع درسی تعیین شده بالاترین نمره را داشتند(2/72). (1)- itemanalysis جدول 2-میانگین و انحراف استاندارد نمرات بدست آمده در زیر مقیاسهای آزمون(55- N ) (به تصویر صفحه مراجعه شود) دانشجویانی که رویکرد عمقی دارند، غالبا کششی درونی آنها را به درک و فهم موضوعات وا می‌دارد بحث در نتایج همان‌طور که بیان گردید،رویکردهای مطالعه در 55 دانشجوی ایرانی مشغول به تحصیل در دوره کارشناسی ارشد مورد بررسی قرار گرفته است. اما با وجود این یافته‌هیا این پژوهش نشانگر آن است که دانشجویان مورد مطالعه دارای سوگیری معنایی بوده و مطالعه را بیشتر به خاطر درک مفاهیم و فهم ارتباطات جامع موجود بین پدیده‌ها انجام می‌دهند،تا حفظ انفعالی مطالب."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.