Skip to main content
فهرست مقالات

شدت رقابت صنعت حمل و نقل دریایی بر مدیریت کارایی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

نویسنده:

(18 صفحه - از 71 تا 88)

این تحقیق با هدف تاثیر شدت رقابت صنعت حمل و نقل دریایی بر مدیریت کارایی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درسال ١٣٩٦ انجام شده است روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی پیمایشی می باشد جامعه آماری تحقیق را تمامی پرسنل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ١٣٩٦ در شهر تهران به خود اختصاص میدهند که بر اساس روش نمونه گیری به روش سرشماری تعداد ٢٢٠ عدد پرسشنامه در بین جامعه آماری توزیع و جمع آوری گردیده است. روایی ابزار تحقیق نیز با انجام تکنیک تحلیل عاملی تائیدی مورد تائید قرار گرفته است. همچنین جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش مدلیابی معادلات ساختاری استفاده گردیده است. ابزار گردآوری داده های تحقیق حاضر پرسشنامه است که پایایی پرسشنامه تحقیق حاضر با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار بوده است. فرضیات این تحقیق ارزیابی تاثیر شدت رقابت بر یادگیری و توانایی گرفته که به میزان 0/٨٠٩ بازاریابی، توانایی بازار یابی بر یادگیری و کارآیی، توانایی بازار یابی بر کارآیی می پردازد. نتایج تحقیق حاضر تاثیر مثبت و معناداری شدت رقابت بر یادگیری و توانایی بازاریابی، توانایی بازار یابی بر یادگیری و کارآیی، توانایی بازار یابی بر کارآیی را نشان می دهد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.