Skip to main content
فهرست مقالات

رسالت های بایسته در مدیریت تبلیغ دینی

نویسنده:

ISC (7 صفحه - از 95 تا 101)

خلاصه ماشینی:

"موسی به او گفت: آیا از تو پیروی کنم تا از آنچه به تو تعلیم داده شده و مایه رشد و صلاح است، به من بیاموزی؟ پس وجود آموزه های کاربردی برای مبلغ دین نقش هستی بخش دارد; زیرا بدون آن، تبلیغ دین به وسیله ای در خلاف مسیر فطری خود تبدیل خواهد شد و نه تنها به هدایت و روشنگری نخواهد پرداخت، بلکه زمینه دوری انسان ها از دایره مقدس دین را فراهم می نماید. شهید مطهری(رحمه الله) به همین نکته اشاره نموده و سبب ویژه و اساس گرایش به نگرش های مادی را در ضعف آموزشی مبلغان می داند: «ضعف منطق هایی که غالبا دیده می شود، که افراد ناوارد در مسائل مربوط به حکمت الهی، عدل الهی، قضا و قدر الهی، اراده و مشیت الهی و غیره از خود نشان می دهند و غالبا مستمعان آن ها می پندارند که آنچه این جاهلان و بی خبران می گویند متن تعلیمات دینی است و این ها به اعماق آن تبلیغات رسیده اند، یکی از موجبات بزرگلامذهبی و گرایش های مادی است. در مرحله نظارت، از روند کارها و اجرای برنامه ها و عملکرد نیروها ارزیابی به عمل می آید، ولی این پایان کار نیست، بلکه مدیریت کاردان باید پس از مشخص شدن نشیب و فراز امور، راه کارهایی را جستوجو نماید و سپس با پی گیری، سعی در برطرف نمودن کاستی و جبران اشتباهات کند و ضمن پای فشردن بر نقاط قوت، آن ها را تکیه گاهی برای سرعت بخشیدن به امور قرار دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.