Skip to main content
فهرست مقالات

بحثی علمی درباره مدیریت امور دولتی

نویسنده:

ISC (6 صفحه - از 115 تا 120)

خلاصه ماشینی:

"حوزه های عمده مسؤولیت های کارکنان ادارات شامل نکات ذیل است: ـ سازماندهی; یعنی تدبیر و تجدیدنظر در ساختارهای سازمانی اختیار و مسؤولیت عملی و تسهیل ارتباطات دو جانبه، متقابل، عمودی و افقی; ـ برنامه ریزی; یعنی پیش بینی نیازمندی های کارکنان بر حسب کمیت ها و کیفیت ها، داده های زمان بندی و پیش بینی نیاز به خط مشی ها و طرح ها; ـ تأمین نیروی کار لازم; یعنی تجزیه و تحلیل مشاغل، تدوین شرح و مختصات شغل، ارزیابی و برقراری یک فهرست از استعدادها و استخدام و گزینش ها و جاگذاری ها و نقل و انتقالات و تنبیه ها و ترفیع ها و در نهایت، تأمین نیروی انسانی شایسته برای مکان و زمان مورد لزوم; ـ تعلیم و توسعه; یعنی کمک رسانی آموزشی به دسته های کارمندی و کارگری در جهت رشد مداوم این نیروهای انسانی، از پیش از استخدام تا زمان نیل به آمادگی برای پذیرش کارهای اجرایی پر مسؤولیت اداری و اجرایی; ـ مذاکرات دسته جمعی; یعنی توافق های دو سویه و ایفای تعهدات پذیرفته شده به وسیله اجرای مرحله به مرحله و روز به روز آن ها; ـ پرداخت پاداش ها; یعنی تهیه انگیزه های مالی و غیرمالی بابت تعهدات و مشارکت های فردی; ـ مدیریت کلی; یعنی ایجاد سبک ها و الگوهای رهبری از طریق سازمان; ـ حساب رسی; یعنی بازبینی و پی جویی با کمک ارزیابی عملکردها و شیوه های ساری برای تسهیل کاربری و بهبود روش های عملی آینده."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.