Skip to main content
فهرست مقالات

نقش مدیران ارشد در به اجرا درآوردن فرآیند مدیریت کیفیت فراگیر در سازمان ها

نویسنده:

(23 صفحه - از 54 تا 76)

کلید واژه های ماشینی : مدیریت کیفیت فراگیر، فرآیند مدیریت کیفیت فراگیر، مدیران، مدیریت کیفیت فراگیر در سازمان‌ها، کارکنان، کیفیت، اجرای فرآیند مدیریت کیفیت فراگیر، مدیران ارشد، درآوردن فرآیند مدیریت کیفیت فراگیر، اجرا درآوردن فرآیند مدیریت کیفیت، فرآیند، سازمان، نقش مدیران ارشد، اجرای نظام مدیریت کیفیت فراگیر، ارتقا کیفیت، دکتر لامعی، کیفیت فراگیر در سازمان ها، اجرای مدیریت کیفیت فراگیر، عملکرد فرآیند ارتقای مستمر کیفیت، مدیران ارشد در اجرای فرآیند، ارتقا مستمر کیفیت، آموزش، مشتریان، چگونگی تغییر دیدگاه مدیران ارشد، عملکرد، نظام‌های ارتقا و مدیریت کیفیت، منظور اجرای فرآیند مدیریت کیفیت، نقش مدیریت کیفیت فراگیر، ارائه برنامه‌های آموزشی به کارکنان، تولید

خلاصه ماشینی: "نظریه‌های فراوانی در رابطه با کیفیت ارائه شده است اگر چه مرور نظریه‌های نشانگر وجوه‌ مشترکی است که به مهمترین آنها اشاره می‌شود: -کیفیت را می‌توان تعریف کرد و آن را سنجید -کیفیت پویا است -کیفیت یک مزیت است -کیفیت با انجام درست کار،سروکار دارد -کیفیت با نتایج مرتبط است -کیفیت مسئولیت هر کس می‌باشد -کیفیت و هزینه،رابطه جدا ناشدنی دارند -کیفیت و عملکرد مترادف هستند (دکتر لامعی،1380،ص 8-4) در سالهای اخیر نظام‌های ارتقا و مدیریت کیفیت به سرعت متحول شده‌ اند. توجه به منابع بلند مدت سازمان،برنامه‌ریزی راهبردی و ارائه دلایل و منطق‌ اتخاذ این فلسفه جدید در حیطه وظایف مدیران ارشد است تا شخصا در تدارک،پیاده کردن و توسعه مدیریت کیفیت فراگیر درگیر شوند و تعهد آشکار خود را با رهبری این طرز تفکر و اداره سازمان بر اساس اصول برخاسته از آن نشان دهند. 9-به مدیران باید تاکید کرد که اجرای مدیریت‌ کیفیت فراگیر به عنوان یک فلسفه مدیریتی که منجر به ایجاد تحول در سازمان می‌شود نیازمند درک‌ صحیح،تدبیر،برنامه‌ریزی،صبر،چالش و استقامت‌ است(دکتر لامعی،1382،ص الف). لذا مدیران ارشد باید خود را تغییر دهند یا زمینه‌ تغییر را ایجاد کنند و دیدگاه سنتی‌ خود را دور بریزند اگر قرار باشد که نظام کیفیت فراگیر توسط مدیران ارشد در سازمانها پیاده شود لازم است آنها محیط مناسب این کار را ایجاد و ترغیب کنند تا: 1-کارکنان بتوانند در قالب گروه‌های ارتقا با هم کار کنند. 58-طوری عمل کنند که‌ مدیریت کیفیت فراگیر را برای‌ کارکنان و ارائه خدمات به‌ مشتری‌ها تا آنجا که ممکن است‌ آسان گردانند و بدین ترتیب‌ موجب رضایت مشتریها را فراهم‌ نمایند(پیپ لاین،2004)."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.