Skip to main content
فهرست مقالات

مدیران بخوانند

نویسنده:

(19 صفحه - از 58 تا 76)

کلید واژه های ماشینی : مدیران، کارکنان، کارمندان، مدیریت، زیردستان، کار، بیماری، عملکرد کارکنان، طلبکار، پادشاهی

خلاصه ماشینی:

"تنها هنگامی با همکاران دفتر خود ملاقات می‌کنند که آنان را احضار کرده باشند!آنان غافل هستند که نداشتن‌ ملاقات مستقیم و صحبت رودررو با کارمندان موجب می‌شود اکثریت کارکنان،از ارائه افکار و نظراتی که می‌تواند برای مدیر سودمند باشد،مضایقه می‌کنند. محصول این رفتار چیزی غیر از دلسردی زیردستان نیست و کارمندان را به بی‌دقتی در نوشتن مطالب سوق می‌دهد(چون‌ می‌دانند مدیر در متن نوشته آنان دست خواهد برد). جناب مدیر!،راه درمان این بیماری را طی کنید، بدین صورت که سعی کنید زاویه نگاه خود را به نوشته‌های‌ زیردستانتان تغییر دهید،آن را از خود بدانید و برای نوشته‌های‌ بدون غلط،تشویق‌نامه بنویسید. اگر اشتباهی در کار شما دیدند،آن را مخفی‌ می‌کنند،چون می‌دانند که مدیر در مورد کارکنان این چنین‌ است. هر چند وقت یک‌بار،خاطرات‌ دوران کارمندی خود را مرور کنید مثبت و منفی آن را یادداشت کرده و برای بررسی،به یک‌یک‌ کارمندان اداره ارجاع دهید. جناب مدیر!،بدانید و آگاه باشید که با این کار،استبداد را در طبیعت کارمندان پایه‌ریزی می‌کنید،همان چیزی که خود، مدیران طلبکار،گمان می‌کنند طلبکاری از اصول مهم علمی و تجربی مدیریت است،که‌ کارمندان نباید به لحاظ صرف‌ انجام دادن وظیفه،مستحق‌ تقدیر و تشکر باشند از آن متنفرید و روزی گریبان شما را با دست مقام بالاتر خواهد گرفت. 2. انعطاف‌پذیری در مدیریت عاملی است که قادر خواهد بود هر گونه مشکل مدیریتی را حل کند،نظریه‌پردازان معتقدند مدیر انعطاف‌پذیر برای بقای سازمان،خود را ملزم به اطلاع از آخرین تحولات فناوری جهانی کرده و در عین حال،قدرت‌ تصمیم‌گیری در مورد چگونگی انطباق با فناوری جدید را داراست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.