Skip to main content
فهرست مقالات

سازمان های قرن بیست و یکم

نویسنده:

(4 صفحه - از 58 تا 61)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، مشتری، رضایت مشتری، نظام، برنامه، رقابت، مشتریان، فرایند، کیفیت، فروش

خلاصه ماشینی:

"با در نظر گرفتن حقایق فوق که استفاده از آنها تقریبا اجتناب‌ناپذیر است و با توجه به وضعیت فعلی شرکت‌ها در ایران،چگونه می‌توان از ساختار فعلی به ساختاری که بتواند با نیازهای آتی مطابقت داشته باشد حرکت کرد؟ قبل از هر چیز باید دانست که پایه و بنیان تمامی نظام‌های جدید بر این فرض قرار می‌گیرد که شرکت دارای محصولی با کیفیت قابل قبول‌ مشتری است. علت‌ این است که وقتی عملیات پیشگیری تعیین می‌شود،ممکن است‌ ریشه عیب در نیروی انسانی،مواد،ماشین‌آلات و یا روش‌ها و غیره‌ باشد که هر یک از این عوامل،نیاز به یک نظام برنامه‌ریزی و پیشگیری به طور سنتی در ایران برنامه‌ راهبردی برای‌ ارائه به‌ سازمان‌های محیط بر شرکت تهیه شده‌ است برای برنامه‌ریزی رفع اشکال دارند که متاسفانه اغلب شرکت‌ها دارای‌ نظام ترکیبی فوق نیستند. روش‌های‌ دیگر کیفی هم که بر پایه شناخت نیازهای مشتریان و تعریف آن در محصول و تولید وجود دارد مثل DEPLOYMENTFQUALITY UNCTION تقریبا و تحقیقا از نظریه به عمل تبدیل نشده است و اگر هم عده نادری از آن مطلع هستند،کمتر آن را پیاده کرده‌اند،در حالی که‌ سالیان سال این ابزار در دنیا مورد استفاده بوده است. به طور سنتی در ایران برنامه راهبردی برای اراء به سازمان‌ها ی محیط بر شرکت تهیه شده است و به همین دلیل است که‌ بسیار کلی و اغلب با اهداف خیالی و بدون ارائه برنامه اجرایی تهیه‌ می‌شوند،بنابراین باید در روش تهیه برنامه‌ریزی راهبردی و استفاده از آن‌ تجدیدنظر کرد. مثلا اگر هدف تولید 000/100 واحد محصول است این عدد باید دقیقا تا سطح سرپرستی در شرکت‌ تعریف و معلوم شود که 000/100 واحد محصول چه سهم مشخص کمی‌ برای واحدهای تحت پوشش ایجاد خواهد کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.