Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت استراتژیک در بازرگانی

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : استراتژی، مدیریت استراتژیک، مدیران، سازمان، کارکنان، محیط، فرآیند مدیریت استراتژیک، اقتصادی، مدیریت استراتژیک در بازرگانی، عملکرد

خلاصه ماشینی:

"البرزی به نقل از:زمینه،شماره 03،دی‌ماه 2731 مدیریت استراتژیک،فرایند اتخاذ تصمیماتی است که منجر به موفقیت و یا شکست فعالیت‌های سازمان باتوجه به تاثیرات‌ شرایط محیطی و دورن سازمان می‌گردد و می‌توان گفت جریان تصمیم‌گیری و انجام‌ اقداماتی است که موجب ایجاد یک برنامه‌ موثر برای دستیابی به اهداف کلی سازمان‌ می‌گردد. مزیت‌های استراتژیک تحلیل و تشخیص مزیت‌های استراتژیک‌ فرآیندی است که توسط آن،بازاریابی، تحقیق و توسعه،تولید و عملکرد،منابع‌ کارکنان و عوامل حسابداری و امور مالی‌ موسسه آزمون می‌گردد تا نقاط و نواحی قوت‌ موسسه شناسایی شده و از طریق آن به بهترین‌ وجه از فرصت‌های محیط استفاده و با تهدیدات مقابله شود. اجرای استراتژی بعضی‌ها ممکن است فکر کنند که فرآیند مدیریت استراتژیک با انتخاب استراتژی به‌ پایان رسیده و وظیفه مدیر رده‌بالا در همین‌جا خاتمه یافته است،زیرا مؤسسه در چنین‌ وضعیتی می‌داند کجا می‌خواهد برود و چگونه‌ این مسیر را طی کند. ارزیابی و کنترل ارزیابی و کنترل آخرین مرحله فرآیند مدیریت استراتژیک است و در آن‌ استراتژیست سعی دارد اطمینان حاصل کند که‌ استراتژی انتخاب شده به درستی اجرا می‌شود و سرانجام اهداف سازمان را برآورده خواهد ساخت. این‌ فعالیت‌ها عبارتند از: 1-تعیین اهداف عملکرد و استانداردها 2-اندازه‌گیری عملکرد 3-تجزیه‌وتحلیل انحرافات(مقایسه مقدار کار انجام شده با استاندارد) 4-اجرای اقدامات اصلاحی به‌طور کلی دلایل اختلاف عملکرد با برنامه به شرح‌ زیر می‌باشد: -ممکن است ناشی از اهداف باشد یعنی‌ اهدافی که با جاه‌طلبی تعیین شده و یا امکانات‌ خود را دست کم یا بالا گرفته‌ایم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.