Skip to main content
فهرست مقالات

با کارکنان مسئله ساز چه باید کرد

نویسنده:

مترجم:

(3 صفحه - از 36 تا 38)

کلید واژه های ماشینی : کارکنان، مشاوره، انضباط، مدیر، سرپرست، کارکنان مسئله‌ساز، اخراج، کار، سازمان، با کارکنان

خلاصه ماشینی: "هدف این مقاله عطف توجه خواننده به‌ سؤالاتی نظیر موارد زیر است: 1-مشاوره به چه معنی است و چه نقشی در سازمان دارد؟ 2-سرپرست یا مدیر در مشاوره چه نقشی‌ دارد؟ 3-از چه تکنیک‌هایی می‌توان برای مشاوره با کارکنان استفاده کرد؟ 4-با کدام برنامه‌ها می‌توان به کارکنان کمک‌ کرد؟ 5-هدف انضباط کاری و نحوهء برقراری آن‌ چیست؟ 6-استخدام ارادی و اخراج غیر عادلانه‌ چیست؟ 7-راه‌های اجتناب از مرافعه‌های ناشی از اخراج غیر عادلانه چیست؟ در هریک از مشاغل کارکنان دانش، مهارت و توانایی‌های خاصی را به نمایش‌ می‌گذارند. برای این‌ منظور و تشویق کارکنان به حل مسایل به شیوهء مشورت با خود می‌توان به کارهایی از این قبیل‌ متوسل شد:ارائه اطلاعات،نشان دادن راه‌های‌ مختلف حل هر مسئله،گوش دادن دقیق به‌ آنان،اندیشه دربارهء مشکلات آنها و روشن‌ کردن معانی پنهان در افکار کارکنان برای آنها -زیرا شق اخیر در مورد اکثر کسانی که به‌ مشاور مراجعه می‌کنند،صدق می‌کند. در این‌ حالت،مدیر یا سرپرست روزها و ساعات‌ خاصی را برای دیدار با کارکنان تعیین می‌کند تا در صورت بروز مشکل با تردید در درستی یا نادرستی کار به او مراجعه کنند. بقیه از صفحه 83 2-تدوین روش بررسی عادلانهء مسایل به‌ شیوهء هشداردهی و دیگر انواع تنبیه 3-انجام بررسی‌های عادلانه و برکنار از هر نوع تعصب دربارهء علل ارتکاب خطا پیش‌ از اخذ تعمیم نهایی دربارهء آن 4-یادداشت رفتارهای نادرست هریک از کارکنان به مرور زمان تا در نهایت بتوان به آن‌ استناد گرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.