Skip to main content
فهرست مقالات

بازاریابی به زبان ساده استراتژی ها یا راه های ورود به بازارهای بین المللی (قسمت هفتم)

نویسنده:

(6 صفحه - از 12 تا 17)

کلید واژه های ماشینی : صادرات ،بازارهای ،راه‌های ورود به بازارهای بین‌المللی ،ورود به بازارهای بین‌المللی ،بازاریابی ،تولید ،اقتصادی ،فروش ،صادرات کالا ،صادرکننده ،توزیع ،بازاریابی بین‌المللی ،بازارهای صادراتی ،روش ،قیمت ،بنگاه ،تحقیقات بازاریابی بین‌المللی ،توسعه صادرات ،صادرات کشور ،بازار هدف ،تعاونی صادراتی ،فعالیت صادراتی ،سازمان ،انتخاب بهترین بازار بین‌المللی ،مشارکت ،قرارداد ،دنیا ،بازاریابی به زبان ساده ،برنامه‌ریزی در بازاریابی بین‌المللی ،روش ورود به بازارهای بین‌المللی

خلاصه ماشینی:

"به‌ عنوان مثال اگر چند کشور موردنظر هستند تا در آنها فعالیت صادراتی صورت گیرد، می‌بایست این کشورها از نظر توزیع‌ درآمد،فقر و رفاه،مراحل توسعه اقتصادی، اقتصاد بدوی،اقتصاد کشاورزی،اقتصاد قبل از سرمایه‌داری،اقتصاد سرمایه‌داری،اقتصاد تک‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) محصولی،اقتصاد صادرکننده مواد خام، اقتصاد صنعتی یا اقتصاد فراصنعتی مورد بررسی قرار گیرند. از جانب دیگر در تصمیم‌گیری نسبت به‌ ورود به بازارهای بین‌المللی و انتخاب یک یا چند کشور بعنوان کشور یا بازار هدف باید از تهدیدات و مخاطرات احتمالی گریخت‌ فی‌المثل اگر به موجب قوانین پارلمانی‌ کشوری،سقف واردات کالای خاصی از ایران‌ به آن کشور در آینده محدود شود،یا باید با آن وضعیت مقابله کرد و یا باید از آن‌ گریخت. 3-5-مشارکت گاهی اوقات ورود به یک بازار خارجی و صادرات به آن کشور،از نظر قوانین موضوعه، افکار عمومی و یا مصالح سیاسی و اقتصادی، امکان‌پذیر نیست و یا با هزینه و ریسک بسیار توام است،در این قبیل موارد و با ترتیبات‌ مختلفی،انواع روشهای مشارکت با سرمایه‌ گذاران خارجی به کار بسته می‌شود که ذیلا به‌ چند نوع مهم آنها اشاره می‌شود: الف-ساده‌ترین نوع مشارکت در بازاریابی‌ بین‌المللی،واگذاری امتیاز خاص تولید یک‌ کالا برابر با استانداردهای کارخانه اصلی،در کشور هدف و با مسئولیت شریک بومی است. ممکن است‌ سرمایه‌گذاری مستقیم در کشور خارجی فقط قصد مونتاژ یا سوار کردن قطعات مختلف‌ شکل 3-مراحل تکاملی در ورود به بازارهای بین‌المللی (به تصویر صفحه مراجعه شود) کالا باشد و این روش همیشه ادامه یابد مانند سرمایه‌گذاری‌هایی که بسیاری از کشورهای‌ صنعتی در کشورهای جهان سوم انجام میدهند و هدف نهایی تحصیل سود،وابسته نگهداشتن‌ کشور میزبان و فروش خدمات و دانش فنی به‌ موازات مواد اولیه و کالاهای نیمه‌ساخته است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.