Skip to main content
فهرست مقالات

ارتباطات سازمانی و نقش آن در افزایش بهره وری

نویسنده:

(4 صفحه - از 38 تا 41)

کلید واژه های ماشینی : ارتباطات، اطلاعات، بهره‌وری، ارتباط، سازمانی، پیام، ارتباطات سازمانی و نقش، ارتباطات سازمانی و بهره‌وری لازم، زمان، انتقال اطلاعات

خلاصه ماشینی:

"پیش‌ از بحث درباره ارتباطات سازمانی و بهره‌وری‌ لازم است در ابتدا تعریفی از آنها ارائه دهیم: ارتباط عبارت از فرآیند انتقال پیام از شخصی به شخص دیگر است،مشروط بر آنکه تشابه بین معنای موردنظر فرستنده و معنای دریافت‌کننده وجود داشته باشد. بسیاری از شرکتها در کشورهای صنعتی‌ همانطورکه حسابرس مالی دارند،حسابرس‌ یا ممیز ارتباطات نیز دارند که دقیقا مانند همان‌ حسابرس مالی عمل می‌کند،یکی از صاحب‌ نظران در این زمینه می‌گوید؛لازمست هر سازمانی هرچند وقت یکبار نظام ارتباطات‌ داخلی خود را مورد بررسی قرار دهد و از آن‌ طریق دریابد که چه کسی با چه کسی صحبت‌ می‌کند،موضوع صحبت چیست؟و ارتباط آندو از چه کانالی صورت می‌گیرد؟و تا چه‌ حد در این کار موفق هست؟ممیزی ارتباط با پاسخگویی به این پرسشها،اطلاعات روشنی‌ را در اختیار مدیریت قرار میدهد که به کمک‌ آن می‌توان نظام ارتباطی،کارآئی و بهره‌وری سازمان را بالا برد. اما بدلیل بی‌اعتباری منبع، مخاطب حرف درست را جدی نمی‌گیرد (داستان چوپان دروغگو) 7-فیلترهای ذهنی(ذهنیت‌های متفاوت‌ پیامها را غربال می‌کنند) 8-برنامه‌های پنهانی ارسال‌کننده پیام‌ (گوینده ممکن است منظور اصلی خود را مطرح نکند و با طرح یک مطلبی قصدش این‌ باشد که نظر مخاطب را به مطلب دیگری که‌ در ظاهر پنهان است معطوف نماید) 9-بکارگیری مفاهیم کلی یا مبهم:در خلاصه‌ کردن اطلاعات زمانی که گوینده یا مخاطب‌ می‌خواهد از وقتش صرفه‌جوئی کند،ممکن‌ است از مفاهیم کلی و یا مبهم استفاده نماید که‌ ابتکار به ارتباط آسیب می‌رساند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.