Skip to main content
فهرست مقالات

فروشگاههای تعاون میگروز: توسعه، هدف و ایده های خانواده میگروز

مترجم:

(4 صفحه - از 30 تا 33)

کلید واژه های ماشینی : تعاونی، فروش، فروشگاههای، میگروز، سویس، داتویلر، فروشگاههای تعاونی، توسعه، خرده‌فروشی، گاتلیب داتویلر

خلاصه ماشینی: "این‌ شرکت یک مسیر معین با ایستگاههای ثابت را برای فروش 6 قلم کالا برنامه‌ریزی کرده بود: -شکر-برنج -قهوه-روغن نارگیل -مواد نشاسته‌ای(ماکارونی،اسپاگتی و غیره) -صابون جهت اطلاع کدبانوهای وسواسی و محتاط زوریخ که با کمبود بودجه مواجه‌ بودند،اولین آگهی دستنویس،این سیستم‌ جدید را چنین معرفی مینمود: «فروش‌های زیاد،فواید کم،کالاهای تازه، مستقیم از تولید به مصرف،این همان اصل‌ بارز میگروز میباشد که تاکنون بقای مانده‌ است. هدف گاتلیب داتویلر در اصل توسعه‌ میگروز به‌گونه‌ای که بزرگترین شرکت‌ تجاری خرده‌فروشی پیشرو در سویس بشود نبود گرچه میخواست بعنوان یک الگوی‌ عملی،محرک یک بخش ویژه اقتصاد از ابتدای کار تا انتها باشد و باین ترتیب انقلاب‌ فکری را در این زمینه ایجاد نمود،باوجود این،رقبا در وضعی نبودند که از این‌ «آماتور خیال‌پرور»درس بگیرند و حتی در آغاز کار«فروشگاههای متحرک»او را به‌ مسخره گرفتند ولی بعد که ثابت شد پدیده‌ای‌ موفق است،عکس‌العمل خود را بصورت‌ کینه‌ای گسترده،اذیت و ممانعت،آزار پیوسته‌ و حملات جنائی همراه فشار سیاسی و بایکوت‌ سازمان یافته بروز دادند اما دقیقا همین تاکتیکها بود که داتویلر پیشرو را تشویق به حفظ و تداوم‌ مسیر گسترش و موفقیت نمود. این محدودیت که تا سال 5491 طول‌ کشید موجب دو تصمیم برای موسس میگروز گردید: اولین تصمیم وارد شدن به صحنه سیاست‌ بود تا راهی برای پیشبرد اعتقاد خود یعنی‌ «یک اقتصاد بازار آزاد همراه با مسئولیت‌ اجتماعی برای سرمایه»باز نماید. این برنامه در سال 1491 عملی شد بگونه‌ایکه فعالیتهای تجاری به ارزش 61 میلیون فرانک سویس آنموقع به 8 تعاونی‌ منطقه‌ای و فدراسیون تعاونیهای میگروز71 تقسیم گردید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.